امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84010

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:21 | ۱۷ مهر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

علی 2 1 300x300 - کاپیتان سابق تیم ملی بانوان از دنیای بسکتبال خداحافظی کردترکمن نیوز: «سعیده علی» کاپیتان تیم ملی و ستاره بسکتبال زنان ایران از دنیای قهرمانی و توپ و تور خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان، با انتشار متنی در اینستاگرام به طور رسمی از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

در شرایطی که به سادگی می‌توان گفت هنوز «سعیده علی» با بازیکنان هم پست خود در زمین بسکتبال فاصله چشمگیری دارد، اما او تصمیم گرفته از این پس خارج از زمین و تنها نظاره‌گر توپ و سبد باشد.

علی از جمله بازیکنان بسکتبال زنان ایران بود که حضورش در هر تیم به عنوان گارانتی قهرمانی تلقی می‌شد و حالا پس از اینکه سال گذشته قهرمان کشور شد و مدال برنز غرب آسیا را نیز به گردن آویخت از این رشته به طور کامل خداحافظی کرد.

پیش از این علی از بسکتبال پنج نفره ایران خداحافظی کرد و گفت تصمیم دارد در بسکتبال سه نفره و باشگاهی به کارش ادامه دهد و حالا به طور کامل تصمیم به خداحافظی گرفته است.

علّی ۳۵ سال دارد و حدود ۱۰ سال در تیم ملی بسکتبال بانوان ایران حضور داشت. او فصل گذشته به همراه تیم گروه بهمن قهرمان سوپر لیگ بانوان کشور شد.

12723027 638 300x224 - کاپیتان سابق تیم ملی بانوان از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد

بیوگرافی سعیده علی

سعیده علی سال 1364 در گنبدکاووس متولد شد، وی فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس جامعه‌شناسی ورزش بوده و بیش از ۱۰ سال سابقه عضویت تیم ملی بسکتبال زنان ایران و سابقه کاپیتانی تیم‌ملی می‌باشد.

سعیده علی سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی الکترو رضا گنبد، شهرداری گرگان، باشگاه قزوین و گاز تهران را دارد.

وی پس از مسابقات غرب آسیا در سال ۱۳۸۷ تا سال‌ها به دلیل عدم فعالیت تیم ملی بسکتبال زنان ایران به خاطر حجاب، نتوانست بازی ملی انجام دهد.

در سال ۱۳۹۵ وی به همراه دلارام وکیلی، گلاره کاکاون‌پور، سحر نجفی و آزاده معینی و به مربیگری فرانک طیاری در قالب یک تیم سه نفره با هزینه شخصی به نمایندگی از ایران در تورنمنت ترکمنستان زیر نظر فدراسیون جهانی شرکت کرد و موفق به کسب پیروزی در مقابل قزاقستان نیز شدند. این مسابقه اولین مسابقه ملی تیم ملی پس از سال‌ها بود.

سعیده علی عضو تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات ۳ در ۳ بسکتبال آسیا در چانگشا بود. سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) وی را یکی از ۱۰ بسکتبالیست برتر آسیا در این رشته می‌داند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز