امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار محیط زیست – تورکمن نیوز: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبد کاووس از اجرای پروژه های بوته کاری، کپه کاری و عملیات ذخیره نزولات آسمانی جهت جلوگیری از توسعه بیابان در شمال این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  قربانعلی گرایلو در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: پروژه های بوته کاری با کاشت 700 هزار بوته از گونه‌های آترپیلکس، اگروبایرون النگاتوم، خارشتر و قره داغ در مساحت 764 هکتار، کپه کاری در مساحت 100 هکتار و عملیات ذخیره نزولات (فاروزنی) در سطح 290 هکتار در مراتع حوزه های قره دونگ و ماسان واقع در شمال گنبد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز گردیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه 20 هزار هکتار از اراضی شمالی گنبد کاووس در وضعیت قرمز خطر بیابانی شدن قرار دارد لذا این پروژه‌ها با هدف مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی، مقابله با پدیده شوم بیابان زایی، ذخیره نزولات آسمانی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، احیاء مراتع جهت حمایت از دامداران و حفظ بستر زندگی روستاییان و سلامت آنان در حال انجام است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد:  مساحت کل شهرستان گنبد کاووس 531539 هکتار می باشد که مساحت 189590 هکتار آن اراضی مستثنیات و 341949 هکتار آن اراضی ملی می باشد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز