امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    58400

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:08 | ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

بهداشت استخرهای گلستان  300x176 - وضع بهداشت استخرهای گلستان چگونه است؟تورکمن نیوز: رئیس مرکز بهداشت استان گلستان، تعداد دفعات بازدید از استخرها در استان را دو برابر استانداردها دانست و گفت: وضعیت بهداشت در استخرهای استان مطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  سراج الدین عارف نیا اظهار کرد: در گلستان 23 استخر شنا وجود دارد که 17 مورد آنها در گرگان مرکز استان و مابقی در شهرستان ها قرار دارد.

وی افزود: در سال گذشته 206 مورد بازدید، 1358 مورد تست میکروبی و 1363 مورد تست کلرسنجی در سطح استخرهای استان انجام شده است. 90 درصد تست میکروبی و بیش از 90 درصد کلرسنجی مطلوب بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه تعداد بازدید از استخرها دو برابر استانداردها بوده است، ادامه داد: در این مدت تعداد موارد معرفی به دستگاه قضایی 8 مورد و تعداد موارد پلمب 7 مورد بوده است.

عارف نیا بیان کرد: نمونه گیری ها به طور سر زده و هم در زمان استفاده و هم در زمان غیر استفاده شناگران گرفته می شود. میزان کلر مناسب موجود در آب برای از بین بردن انگل ها و میکروب ها باید بین 1 تا 3 ppm باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال 97 یک استخر در گرگان به دلیل انجام ندادن بهسازی های لازم دو بار پلمب شد.

عارف نیا با بیان اینکه آب استخر باید حداکثر هر 72 ساعت یکبار تعویض شود، گفت: کف استخر باید مشاهده شود، در غیر این صورت کدورت آب زیاد است. البته در بازرسی ها از نظر کدورت آب مشکل خاصی در استخرها وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با تاکید بر لزوم دوش گرفتن پیش از ورود به آب استخر، گفت: زمانی که فرد بدون دوش گرفتن وارد آب استخر می شود، تعریق یا چسبنده های سطح بدن در تماس با کلر ماده ای با نام کلرامین تولید می کند که باعث انتشار بوی بد در استخر می شود. لذا از شناگران می خواهیم که پیش از ورود به آب استخر، دوش همراه با آب و صابون بگیرند.

وی گفت: فاصله مناسب برای هر شناگر در استخر باید 3 متر مربع باشد اما شاهدیم که این موضوع در برخی از استخرها که مراجعه کننده بیشتری دارند، رعایت نمی شود.

عارف نیا خاطرنشان کرد:‌ یکی از مشکلات جدی در استخرها در تقسیم بندی آنها به نقاط کم عمق و با عمیق است. تعداد کسانی که با شنا آشنایی دارند و از محل عمیق استخر استفاده می کنند، کمتر است. لذا ازدیاد جمعیت در محل کم عمق بیشتر می شود و مشکلاتی به همراه دارد. نیاز است در ساخت استخرهای جدید به موضوع ظرفیت نقاط کم عمق و عمیق توجه شود./ایسنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز