امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نور قلی پور نماینده غرب گلستان 300x210 - ورود شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری گره‌ای از صنعت خودروسازی باز نمی‌کندتورکمن نیوز عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری ورود کرده و قیمت خودرو دستوری تعیین شود، مشکلی از صنعت خودروسازی و مصرف کننده حل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو، گفت: اگرچه در حال حاضر نوسانات موجود در زنجیره تولید و فروش خودرو تاحدودی فروکش کرده اما تعیین قیمت به صورت دستوری نمی‌تواند تمامی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود :در صورتی که شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری ورود کرده و قیمت خودرو دستوری تعیین شود، مشکلی از صنعت خودروسازی و مصرف کننده حل نمی‌شود.

اگر در شرایط فعلی مالکیت دولت در خودروسازی‌ها واگذار شده و بخش خصوصی وارد میدان شود ممکن است به دلیل گران بودن پروسه تولید، قیمت خودروها مجدد افزایش پیدا کند

حل مشکلات صنعت خودروسازی تنها به مولفه‌های داخلی وابسته نیست

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای بهبود شرایط صنعت خودروسازی، اظهار کرد: حل مشکل خودروسازان تنها به مولفه‌های داخلی وابسته نیست چراکه شرایط تولید داخلی و تحریم موانع و مشکلات بسیاری برای این صنعت ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورتی که بتوان از نظر بین‌المللی شرایط زمان برجام را ایجاد کرد می توان به رونق تولید در صنعت خودروسازی و ساماندهی بازار خودرو دل بست.

واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چه تاثیری بر قیمت خودروها دارد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، ادامه داد: اگر در شرایط فعلی مالکیت دولت در خودروسازی‌ها واگذار شده و بخش خصوصی وارد میدان شود ممکن است به دلیل گران بودن پروسه تولید، قیمت خودروها مجدد افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگرچه باید سهام دولت در خودروسازی‌ها به منظور برون رفت از مشکلات واگذار شود اما در شرایط کنونی تحقق این امر نمی‌تواند راهگشا باشد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز