امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

استاد دانشگاه آتن یونان در همایش جشن وحدت گنبدکاووس:

همایش وحدت نقش مهمی در رشد و گسترش دین اسلام دارد

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آتن یونان با گرامیداشت ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، ایران اسلامی را الگو و نماد بسیار خوب وحدت اقوام و مذاهب در جهان اسلام دانست.

dr 13az 300x200 - همایش وحدت نقش مهمی در رشد و گسترش دین اسلام دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  دکتر ‘آیتین بستانزی’ روز دوشنبه درهمایش وحدت اسلامی که با حضور ائمه جمعه و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و نیز مسئولان منطقه گنبدکاووس در مسجد آخوند طلابی این شهرستان برگزار شد، گفت: تعمیق و بالندگی اسلام در ایران در دوران جمهوری اسلامی به برکت رهبری انقلاب و تلاش علما و روحانیون بزرگ است.
وی باتبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: ولادت این پیامبر الهی یکی از عوامل وحدت و صمیمیت درامت اسلام است و همین عامل سبب شده تا من از هزاران کیلومتر دورتر به ایران و استان گلستان بیایم.
دکتر بستانزی با تجلیل از برگزاری آیین های بزرگداشت هفته وحدت در ایران، اضافه کرد: اگرچه برنامه های بزرگداشت هفته وحدت در کشورهای اروپایی بویژه شبه جزیره بالکان و شمال یونان که اقلیت مسلمان دارند نیز برگزار می شود اما آیین هایی که در جمهوری اسلامی برگزار می شود، بسیار بزرگ و باشکوه است.
وی تصریح کرد: من قطعا این شکوه و عظمت جشن های هفته وحدت را به مسلمانان کشور یونان منتقل می کنم و البته دیگر اندیشمندان، محققان و دانشگاهیان نیز که به کشور ایران سفر می کنند باید با تمسک به وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب جمهوری اسلامی، آن را به مردم کشورهای خود منتقل کنند.
استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آتن یونان همچنین با اشاره به تاریخ و عظمت کشور ایران و نیز منطقه استان گلستان و نام بردن از بزرگانی چون جرجانی، ابن سینا، مختومقلی فراغی، اظهار داشت: داشتن چنین بزرگان و مشاهیری در کنار رهبری بزرگ مثل آیت الله خامنه ای و دیگر علما و روحانیون بزرگ اسلامی، برای ملت ایران یک افتخار است.
دکتر بستانزی افزود: قطعا این عوامل نقش مهمی در رشد و گسترش دین اسلام و قرآن در جمهوری اسلامی داشته و کشورهای اسلامی دیگر باید ایران را الگوی خود در این زمینه قرار دهند.
وی گفت: مردم ایران نیز باید به خود افتخار کنند که در چنین کشوری زندگی می کنند اگرچه مسلمانان ساکن در دیگر کشورهای اروپایی نیز دارای مسجد و مدارس علوم دینی هستند و امورات زندگی فردی و اجتماعی خود را براساس موازین اسلامی انجام می دهند اما واقعا ما از داشتن علمای بزرگ اسلامی محروم هستیم.
در این مراسم علاوه بر سخنرانی امام جمعه گنبدکاووس و نیز امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق گلستان، گروه مولودی خوانی و تواشیح نیز به اجرای برنامه پرداختند./ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز