امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

shakhesturkmens 23f 300x182 - هفته دوم کورس بهاره مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد+عکساسبدوانی-ترکمن نیوز–   هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 54 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  در هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس روز پنجشنبه 23  فروردین ماه 59 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 5 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 54  رأس اسب از نژادهای دوخون، تروبرد داخلی و ترکمن در 6 دور 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های 3 تا 5 سال ، 0 تا 6 امتیاز، نژاد ترکمن، به مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب دادلی گراش زودتر از خط پایان گذشت و یعقوب انفاس با اسب آهوی نوروزی و آق اویلی بشگرد با اسب لوتو سیاه پوش به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و مهرداد خوجملی در این دور جایگاه چهارم را با اسب پروانه زمان کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های 3 تا 4 سال، 8 امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت 1000 متر بود که کمال دلیجه عطا با اسب طهران زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و ستار مهرانی با اسب روجیک و پیمان قلرعطا با اسب شنگول به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس بنیامین جرجانی با اسب پانتی بود.

در دور سوم اسب‌های 3 تا 4 سال، 0 تا 6 امتیاز، نژاد تروبرد داخلی، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان محمد اودک با اسب هج پرنس موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب اندی هج و نورمحمد فیض ا… با اسب ویلسون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس نورمحمد بهادر با اسب سلنا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

de turkmensnews 23f 300x187 - هفته دوم کورس بهاره مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد+عکس

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های از 3 تا 4 سال، 24 تا 34 امتیاز، دوخون، به مسافت 1000 متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب آل مرد زودتر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب لندی و آرمین آق آتابای با اسب تامارا به ترتیب دوم و سوم شدند و ستار مهرانی با اسب آلتون سا در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنچم اسب‌های 3 تا 4 سال، از 10 تا 14 امتیاز، دوخون، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب طاها نور اولین نفر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری و کمال دلیجه عطا با اسب اریس نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و مهرداد خوجملی با اسب بادیگارد چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

رقابت دور ششم میان اسب‌های 3 تا 4 سال، 8 تا 14 امتیاز، نژاد ترکمن، به مسافت 1000 متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب زلیخا سیاه پوش زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و کمال دلیجه عطا با اسب آی سو سرمدی و بنیامین جرجانی با اسب فولاد سنجر به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس رامین قهرمانی با اسب رزیتا ساجد بود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز 747 میلیون و 250 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 6گانه اهدا شد.

جرجانی ترکمن نیوز 300x194 - هفته دوم کورس بهاره مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد+عکس

بنیامین جرجانی

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس، بنیامین جرجانی با 18 امتیاز بهترین چابکسوار هفته شد.

 

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور 3: آی رانر
دور 4️: دمبرمز
دور5: کارولین- دازجاوید
دور 6:یارین مهر

 

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 

خبرنگار: یاشار نیازی

 

 

لینک عضویت کانال تلگرامی:

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز