امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

dor1 4 300x200 - “هفته بیست و دوم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز: هفته بیست و دوم مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” ۱۳۹۷ گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 61 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن، در هفته بیست و دوم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز پنجشنبه (16 اسفند ماه ۱۳۹۷)، 70 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 رأس اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 61 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 7 دور ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کانال تلگرامی اخبار اسبدوانی
t.me/HorsePress

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های 3 ساله، نژاد ترکمن،(کلاس Maiden) به مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب خرم سلطان زودتر از خط پایان گذشت و علی عطایی با اسب شهاب رئیسی و علی رجال با اسب تای سز به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(14:00) در دور دوم اسب‌های 2 ساله، نژاد تروبرد، (Maiden)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب سی آر وان موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب گلد بنتلی و کمال صالح پور با اسب هنگامه به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

dor2 3 300x200 - “هفته بیست و دوم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

دور سوم به دلیل بروز خطا در هنگام استارت و خروج اسب ها از دپار ؛ داور پرچم قرمز را بالا برد و کورس سوم باطل اعلام شد.

(15:00) در دور چهارم اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، هندیکاپ کلاس 6، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب اسپید گل موفق به کسب مقام اول شد و یاسر جرجانی با اسب اخمو و مبین آسایش با اسب ملوان به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۵:45) رقابت در دور پنجم اسب‌های 2 ساله، نژاد دوخون، (کلاس Maiden)، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب نیو دنسر اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب آیرون کو دوم شد، پیمان قلرعطا با اسب توقای مقام سوم را کسب کرد.

dor5 300x200 - “هفته بیست و دوم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(16:15) در دور ششم اسب‌های ۳ساله، نژاد تروبرد،(هندیکاپ کلاس 3)، به مسافت 1000 متر با یکدیگر کورس گذاشتند که رامین قهرمانی با اسب رای هارد مقام اول این دور را کسب کرد، ستار مهرانی با اسب ریو کوئین و  آق اویلی بشگرد با اسب تایم هج عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

(16:45) رقابت در دور هفتم میان اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، کلاس 2 (بنچ مارک 105) به مسافت 1000 متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب سامین زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب کمال دلیجه عطا با اسب بابوی و پیمان قلرعطا با اسب تامارا کسب کردند.

photo 2019 03 07 17 08 21 200x300 - “هفته بیست و دوم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

رامین قهرمانی با کسب دو عنوان قهرمانی، چابکسوار برتر هفته بیست و دوم شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:
دور اول❌ خوشبخت سرشار – نبات
دور دوم❌ گلد اسپریت – اس اچ شیرون
دور سوم❌ بل هج
دور چهارم❌ اسکای کوئین
دور پنجم❌ باگرو
دور ششم❌ اس ای فرمول – جنی وان

 

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته بیست و سوم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، روز جمعه 17 اسفند ماه ۱۳۹۷ در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز