امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار ترکمنستان– ترکمن نیوز-  پارلمان ترکمنستان به پاس خدمات پسر رئیس جمهور این کشور به ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد-2017 به وی نشان افتخازی مربیگری اعطا کرد.

serdar 8m 300x209 - نشان افتخاری مربیگری به پسر رئیس جمهور ترکمنستان اعطا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  پارلمان ترکمنستان در جلسه ویژه‌ای که شب گذشته به مناسبت بررسی نتایج پنجمین دوره بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی که از تاریخ 16 الی 27 سپتامبر ماه سال جاری در دهکده المپیک برگزار شد و مصوبه‌ای را صادر کرد که به موجب آن به «سردار بردی‌محمداف» پسر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور نشانه افتخاری «Türkmenistanyň at gazanan tälimçisi» (مربی نامی ترکمنستان) اعطا کرد.

در مصوبه پارلمان ترکمنستان آمده است: نشانه افتخاری مربی ترکمنستان به «سردار بردی‌محمداف» به پاس خدمات شخصی وی در زمینه تربیت ورزشکاران مدال آور و نیز ارتقا پرستیژ ورزشی ترکمنستان در مجامع بین‌المللی به وی اعطا می‌گردد.

این گزارش بدون اشاره به جزئیات بیشتر می افزاید که پنجمین دوره از بازیهای داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در تاریخ 16 الی 27 سپتامبر ماه در محل دهکده المپیک عشق‌آباد با حضور حدود 6 هزار ورزشکار از 64 کشور آسیای و اقیانوسیه در 21 رشته ورزشی برگزار شد و ورزشکاران ترکمنستان مقام اول این مسابقات را از آن خود کردند.

لازم به ذکر است که «سردار بردی‌محمداف» پسر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اواخر سال گذشته میلادی به مجلس این کشور راه یافت و چندی پیش نیز به عنوان رئیس جدید کمیته قانون‌گذاری، مقررات و موازین مجلس انتخاب شد و نشانه افتخاری مذکور در واقع اولین عنوان افتخاری دولتی و تجلیل از خدمات شخصی وی می‌باشد.

در این دوره از مسابقات آسیایی در ترکمنستان ورزشکاران این کشور با کسب 245 مدال از جمله 89 مدال طلا، 70 مدال نقره و 86 مدال برنز در جایگاه اول قرار گرفتند.

حدود 550 خبرنگار و گزارشگر از 82 کشور دنیا پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا عشق‌آباد-2017 را پوشش خبری دادند.

از سوی دیگر رئیس جمهور ترکمنستان دیروز با ورزشکاران مدال آور بازی‌های مذکور دیدار کرد و به آنان خودرو سواری ، آپارتمان و جایزه نقدی از 10 الی 3 هزار دلار اعطا کرد.

کاروان ایران در این بازیها در مجموع با 118 مدال، بعد از کشورهای ترکمنستان و چین در جایگاه سوم بازی‌ها قرار گرفت.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز