امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    68923

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:04 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

روبه آسمان ترکمن نیوز 220x300 - نردبانی رو به آسمانترکمن نیوز: رمان «نردبانی رو به آسمان» تازه‌ترین رمان یوسف قوجق در حوزه دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیار روان و صمیمی روایت می‌شود. شرح جزء به جز‌ء زندگی ترکمن‌ها، ترسیم و توصیف آداب و سنن و فرهنگ قوم ترکمن، به داستان طراوات و تازگی بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرح جزء به جز‌ء زندگی ترکمن‌ها، ترسیم و توصیف آداب و سنن و فرهنگ قوم ترکمن، به داستان طراوات و تازگی بخشیده است.

رمان «نردبانی رو به آسمان» تازه‌ترین رمان یوسف قوجق در حوزه دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیار روان و صمیمی روایت می‌شود. شرح جزء به جز‌ء زندگی ترکمن‌ها، ترسیم و توصیف آداب و سنن و فرهنگ قوم ترکمن، به داستان طراوات و تازگی بخشیده است.
نویسنده در این اثر به بهانه‌ گردآمدن مردم یک روستا در خانه‌ یک شهید دفاع مقدس، پیرمرد ریش‌سفیدی را راوی داستانی می‌کند تا از زبان او قصه‌ دفاع سه نسل از مدافعان میهن را در مقابل اشغالگران روایت کند.

نام شهید دفاع مقدس، «آیدین» است که پیکرش کنار سه قبر دیگر مربوط به اجدادش که در دفاع از کشور به دست قزاق‌های روس کشته شده‌اند به خاک سپرده می‌شود و پیرمرد، نصب سه نردبان بر مزار این شهدا و مدافعان میهن را زمینه‌ نقل این داستان‌ها قرار می‌دهد.

این رمان با داستان پسر بچه هشت ساله‌ای به نام «یاشار» آغاز می‌شود که پدر و مادر خود را در کودکی از دست داده است. او با برادر بزرگتر خود آیدین که در حال حاضر روزهای پایانی خدمت سربازی را سپری می‌کند، در خانه عمه‌ ‌خود که فرزندی ندارد، در روستایی زندگی می‌کند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز