امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

1 183 300x185 - مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ معرفی شدترکمن نیوز: پس از مدت‌ها انتظار اپل نسخه بروز شده مک بوک پرو ۱۳ اینچی را معرفی کرد. اپل بالاخره تصمیم گرفته به این لپ‌تاپ محبوب خود کیبورد جادویی و پردازنده‌های نسل دهم اینتل را اضافه کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ شنیده‌ها حقیقت داشتند و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید دیگر کیبورد پروانه‌ای ندارد و کاربران در این محصول به مجیک کیبورد دسترسی دارند. علاوه بر کیبورد جادویی، این دستگاه از تاچ بار نیز بهره می‌برد تا در این زمینه کمبودی نسبت به مک بوک پرو ۱۶ اینچی نداشته باشد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با پردازنده‌های نسل دهم اینتل به بازار عرضه می‌شوند که فرکانس بالاترین نسخه آن به ۴.۱ گیگاهرتز می‌رسد. مدل پایه این لپ‌تاپ به ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD مجهز شده و در بالاترین مدل می‌توان آن را با ۴ ترابایت حافظه SSD سفارش داد. علاوه بر افزایش فضای ذخیره‌سازی، میزان رم نیز افزایش پیدا کرده و در بالاترین نسخه به ۳۲ گیگابایت رسیده است.

2 127 300x185 - مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ معرفی شد

مدل پایه این لپ‌تاپ با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد، البته با پرداخت این مبلغ به پردازنده نسل هشتم اینتل دسترسی پیدا می‌کنید. اگر به دنبال پردازنده‌های نسل دهم اینتل باشید، باید ۱۷۹۹ دلار به اپل هزینه پرداخت کنید. این مدل به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD مجهز شده است.

بیشترین بهبود این لپ‌تاپ در بخش سخت افزار اعمال شده که برای مثال می‌توان به گرافیک Iris Plus مورد استفاده در پردازنده‌های جدید اینتل اشاره کرد که ۸۰ درصد سرعت بالاتری نسبت به مدل قبلی دارد و همچنین از مانیتور پرو دیسپلی XDR با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند. مدل مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای این لپ‌تاپ در مقایسه با مدل‌های قبلی با پردازنده ۲ هسته‌ای، ۲.۸ برابر سرعت بیشتری دارد.

اپل در سال ۲۰۱۵ همزمان با مک بوک ۱۲ اینچی تصمیم به معرفی کیبورد پروانه‌ای گرفت که برخلاف انتظار نتوانست رضایت کاربران را جلب کند. این موضوع باعث شد اپل تصمیم بگیرد لپ تاپ‌های خود را به کیبورد جادویی مجهز کند.

 

گردآوری: گروه فناوری ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع: digiato

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز