امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

عبدالکریم آخوند جاور 1 1 300x181 - مومنین بر تعهد خود نسبت به خدا و رسول الله پایبند باشندتورکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ضمن آرزوی قبول طاعات و عبادات مسلمین در ماه صفر و قرائت آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند در این آیه شریفه خطاب به مومنین می فرمایند؛ “مثل زمان جاهلیت نباشید و بر تعهد خود بر یگانگی الله متعال و برحق بودن رسول الله (ص) متعهد و پایبند باشید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه 12 مهرماه  اظهار داشت: راه خدا صراط مستقیم است، اگر به چپ یا راست کشیده شود به مقصد نخواهد رسید. صراط مستقیم یعنی راه قرآن، دین و بندگی خدا و مومنین باید بر تعهدات خود امثال نمازهای پنجگانه، روزه، ذکات و جدیت در اعمال صالحات پایبند و استوار باشند.

وی با اشاره به اینکه؛ در دوره جاهلیت دو طایفه نسبت به تعهدات فی مابین خود تا زمانی پایبند بودند که طایفه ی قوی تری در بین نباشد و با حضور طایفه ی قوی تر عهد خود را به بهانه های مختلف نقض و با قوم قویتر پیمان می بستند اظهار داشت: توسعه علوم و تکنولوژی نباید ما را گمراه و مثل جاهلان از تعهداتمان نسبت به خدا و دین اسلام دورکند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه انسان مومن و متعهد بنده ی انسان دیگر یا بنده ی آفتاب، ستارگان، ثروت و قدرت های جهانی نیست اظهار داشت: ما در هر نماز چندین بار آیه شریفه ” إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ” را تکرار می کنیم. یعنی اینکه می گوییم بنده تو هستیم و از دستورات تو خارج نمی شویم و هرچه فرمان دهی انجام می دهیم .

آخوند جاور تصریح کرد: انسان مومن نباید ذره ای، ثانیه ای یا سانتی از ایمان به خدا و رسول (ص) فاصله بگیرد و در خدمت در راه خدا سستی کند. یا در عمل به احکام و فرایض دینی، اخلاقیات، پوشش مناسب، تربیت فرزندان و … دل بخواهی رفتار کند.

وی در پاسخ به دین ستیزان که می گویند این موعظه ها و تفاسیر دینی همه تکراری است اظهار داشت: آیا نمی بینید که خیلی از افعال دنیا نیز تکراری است؟ تکرار شدن خیلی چیزها کسل کننده و بی جهت نیست مثل طلوع و غروب خورشید و حرکت خورشید از شرق به غرب و همینطور اعمال و احکام نمازهای پنجگانه و …

وی با اشاره به اینکه کلمه الله متعال 1800 بار در قرآن تکرار شده تصریح کرد: عزیزان تکرار موعظات و یا اعمال دینی بی علت نیستند و یکی از دلایل آن تلنگر زدن و یاد آوری به انسان های راحت طلبان و تنبل ها است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه نعمات مادی و معنوی خداوند نیز بی حکمت نیستند اظهار داشت: خداوند هر آن میزان خلوص تعهد بندگانش را با نعماتی که به وی بخشیده می آزماید. همه اعمال و کردارتان، عبادات، اخلاقیات معاملات شما امتحانات الهی اند و سعی کنید از این امتحان سربلند بیرون بیایید.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: خداوند همانطوریکه نعمت ها را در اختیار شما قرار داده به مرور زمان از شما پس می گیرد پس باید در حکمت این نعمات تعقل کنید.

وی گفت: خداوند همانگونه که کودک چهار دست پا را نیرو بخشید تا رو پای خود بایستد به همان صورت نیز زمین گیرش می کند و در این فاصله زمانی باید بسنجید که چه میزان ایمان آورده اید. اگر خود شناس باشید هیچگاه تکبر نخواهید کرد.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز