امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

آوای ارادت 300x151 - موسیقی ترکمن ابتذال نداردگلستانتورکمن نیوز:   مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: موسیقی ترکمن در خدمت دین و ارادت به آل البیت(علیهم السلام) است و موسیقی ترکمن ابتذال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل روابط عمومی اداره  ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری  در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت ک در شامگاه چهارشنبه ١٦ مرداد ماه در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گلستان برگزار شد، افزود: هنر هنرمند فرزند او است و باقیات و صالحات برای آن می‌ماند مانند اذان موذن زاده و یا ربنای استاد شجریان که  ماندگار شده است.

کشمیری افزود: بسیاری از آواها و  موسیقی‌ها که نوای جان بخش دارند ماندگار می‌مانند و هر  قومی موسیقی ویژه ای دارد و اما  کمتر قومی مثل قوم ترکمن می‌توانیم پیدا کنیم که به موسیقی عشق بورزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: بخشی از سروده های ترکمن برای نوادگان حضرت رسول (ص) است و شاعری چون مختومقلی فراغی اینگونه عمل کرده است.

کشمیری یادآور شد: امروز  گرد هم آمدیم تا به این آواها و نواها گوش جان بسپاریم و از هنر موسیقی اقوام که برای ارادت به علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سروده شده لذت ببریم.

وی متذکر شد: امروز موسیقی تابلویی زیبا از وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشته و جامعه امروز تشنه آثار فاخر هنری است و در این راستا در موسیقی آیینی آوای ارادت را برای دومین سال متوالی برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: امیدوارم آوای ارادت موسیقی اقوام گلستان به گوش جان علاقمندان موسیقی بنشنید و هنرمندان بتوانند بخشی از مشکلات  خود را برطرف کنند.

کشمیری بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد در راستای وظایف ذاتی حمایت‌های خود را برای حمایت از هنرمندان اقوام بیش از گذشته به کار گرفته

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز