امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    30440

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:07 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Keshmiri 10M 300x222 - مطبوعات گلستان به حمایت بیشتر نیاز داردفرهنگی- ترکمن نیوز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: وضعیت مطبوعات و رسانه های استان به دلیل نبود حمایت کافی در گذشته و مشکلات اقتصادی هم اینک نامناسب و نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، عادله کشمیری روز چهارشنبه اظهار داشت: منتشر نداشتن حتی یک روزنامه در استان نقیصه بزرگی است که تلاش می شود با تقویت پشتیبانی های مالی، ساماندهی آگهی های دولتی و افزایش یارانه مطبوعات، صاحبان نشریات گلستان را ترغیب به انتشار روزنامه کنیم.
وی بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی مناسب برای کاهش مشکلات نشریات گلستان، توسعه فعالیت های این بخش و انتشار روزنامه تلاش می کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: محدودیت منابع دولتی و فقدان صنایع بزرگ و مادر از دلایل منتشر نشدن روزنامه در استان است که موجب شده مطبوعات به دلیل نبود حامی مالی و تامین نشدن هزینه های سنگین انتشار، رغبتی برای تاسیس روزنامه استانی نداشته باشند.
کشمیری ادامه داد: تنها روزنامه دارای امتیاز گلستان هم اینک 3 بار در هفته منتشر می شود و به دلیل کمبودها و مشکلات مالی امکان انتشار روزانه را ندارد.
وی به لغو مجوز 32 نشریه در استان اشاره کرد و گفت: این مجوزها به دلیل منتشر نشدن طی بیش از 6 ماه باطل شد که امیدواریم باقیمانده نشریات استان با برنامه ریزی درست و تعیین سیاست های بهتر به صورت منظم منتشر شود.
تیرماه امسال رییس اداره رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفته بود 32 نشریه در استان به دلیل فعال نبودن و منتشر نشدن مشمول ماده 16قانون مطبوعات شده و مجوز آنها لغو شده است.
اکنون 72 نشریه مکتوب و 40 پایگاه خبری تحلیلی و الکترونیک در استان گلستان مجوز فعالیت دارد.

 

منبع: irna.ir/golestan

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز