امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نیروی انتظامی از خبرنگاران 2 300x198 - مشارکت مردمی نیاز اولیه پیشگیری جرائم اجتماعی+تصاویرتورکمن نیوز فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیازمند مشارکت همگانی مردم و دیگر دستگاه‌ها با انتظامی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  سرهنگ محمود علی فر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم را نیازمند مشارکت همگانی مردم و دیگر دستگاه‌ها با انتظامی دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی می تواند ظرف ۴۸ ساعت متکدیان یا معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کند اما مکانی برای نگهداری آنان وجود ندارد.

وی افزود:  بهزیستی و شهرداری بایستی با جدیت پیگیر مراکز نگهداری متکدیان و معتادان باشند.

علیفر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جرائم در سال‌های اخیر به سمت جرائم سایبری سوق پیدا کرده است، اضافه کرد: وقوع جرائم سایبری در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 127 درصد رشد داشته است که البته میزان کشف جرائم و دستگیری مجرمین سایبری نیز به لطف خدا و تلاش همکاران بنده به ترتیب 128 و 300 درصدی افزایش یافته است.

وی گفت: کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال، کاهش ۲۱ درصدی تصادفات درون شهری، کاهش ۲۰ درصدی سرقت های خشن، کاهش ۵۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر، افزایش ۲۵ درصدی تصادفات برون شهری از دیگر آمارهای اعلام شده توسط فرمانده انتظامی گنبدکاووس در چهار ماه نخست امسال بود.

سرهنگ علی فر، با تاکید بر اینکه دروبین های کنترل ترافیک از عوامل اصلی در کاهش تصادفات رانندگی درون شهری است از شهرداری این شهرستان درخواست کرد تا نسبت به رساندن برگه های جریمه که توسط دوربین ها اعمال شده به مالکان خودروها از طریق پست یا فعال کردن سیستم پیام کوتاه اقدام نماید.

وی از غیرقانونی بودن فعالیت پارک بان ها در این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و هیچ اعمال قانونی نیز ازسوی راهور نسبت به قبض پارکبانان انجام نمی شود.

سرهنگ علیفر با تبریک و قدردانی از تلاش های خبرنگاران و فعالان رسانه ای در انتشار اخبار انتظامی، گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی صادقانه، نقش موثری در اقتدار نظام جمهوری اسلامی و آگاهی بخشی به جامعه برعهده دارند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس با بیان اینکه امروز دشمنان خارجی و بر هم زنندگان امنیت در داخل کشور به دنبال القای حس ناامنی در کشور و جامعه هستند، افزود: نقش بارز و بی‌بدیل شما اصحاب رسانه در مقابله با این حربه‌ها برای همه ما مدیران و مردم عزیز ثابت شده است.

گفتنی است: در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز