امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

5c9a2714baba0 2019 03 26 17 50.jpeg 300x203 - مسائل مالی شرایط پذیرش دانشجو را تعیین نکندترکمن نیوز: نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسائل مالی شرایط پذیرش دانشجو را تعیین نکند،گفت: علم نباید به عنوان کالای ارزان قیمت دست به دست بشود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از خانه ملت، رامین نورقلی پور درباره وضعیت پذیر ش دانشجو درکشور، اظهار کرد: اگربطور واقع بینانه به دنبال توسعه اقتصادی در کشور هستیم، الزامی است که جایگاه علم در کشور را حفظ کنیم بنابراین اگر تنها دانشگاه ها برای گذراندن روزگار و کسب درآمد مادی دانشجو پذیرش کنند، این امر نمی تواند دردی از توسعه اقتصادی کشور دواکند.

مسائل مالی شرایط پذیرش دانشجو را تعیین نکند

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس دهم با بیان اینکه مسائل مالی شرایط پذیرش دانشجو را تعیین نکند تصریح کرد: سخت گیری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کسب مهارت در اولویت برنامه های آموزشی قرار بگیرد تا بتوان چرخه صنعت ودانشگاه را به سرعت با رعایت استانداردهای آموزشی به حرکت درآورد.

علم نباید به عنوان کالا ارزان قیمت دست به دست بشود

نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علم نباید به عنوان کالا ارزان قیمت دست به دست بشود تصریح کرد: تعدد مراکز آموزش عالی در شرایطی که تناسبی با جمعیت دانشجویی در کشور نداشته باشد، موجبات افت آموزش در مراکز عالی رادر پی دارد.

وی ادامه داد: گرایش دانشگاه ها در پذیرش دانشجو نباید تنها به سمت اخذ مدرک و حوزه نظری متمرکز شود زیرا هم اکنون برخی از دانشگاه ها به سبک انتفاعی شدن در حال حرکت هستند.

معیار علمی تنها معیار انتخاب دانشجو برای ورود به دانشگاه باشد

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس یادآورشد: علم تنها باید معیار انتخاب دانشجو برای ورود به دانشگاه باشد و این در حالی است که اخذ مدرک فوق لیسانس ودکتری نسبت به استاندارهای دنیا علم در کشور به نوعی ساده تر است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز