امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

دوغارون 2 300x200 - مرز دوغارون کریدور تجاری با آسیای مرکزی استترکمن نیوز:  معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: معبر مهم استراتژیکی مرز دوغارون به عنوان کریدور حمل و نقل بین‌المللی از ایران به ازبکستان و تاجیکستان در آسیای مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  مهران قربانی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی طی بازدید از پایانه مرزی دوغارون در جمع خبرنگاران افزود: چشم انداز پیش رو برای این پایانه، ارتقای عملکرد، تعیین خط مرزی و حل مشکل نقطه اختلافی و توسعه زیربنایی است.

وی به اهمیت مرز زمینی دوغارون در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی و خدمات ارائه شده به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و ایجاد فضایی بهتر برای این بستر اقتصادی است تا شاهد رشد روزافزون عملکرد این پایانه مرزی باشیم.

در حال حاضر عمده مسیر دسترسی به بازار کشورهای آسیای مرکزی، مرزهای جمهوری ترکمنستان می‌باشد که در شرایط شیوع کرونا بسته است اما صادرکنندگان و صاحبان کالاهای ترانزیت شده به آسیای مرکزی می‌توانند کالاهای خود را از مرز دوغارون و با گذر از شمال افغاستان به مرزهای کشورهای تاجیکستان و ازبکستان برسانند.

بر اساس علکرد سال گذشته روزانه سه هزار و ۵۰۰ مسافر که ۹۰ درصد آنها اتباع افغانستان هستند از مرز دوغارون رفت و آمد می‌کنند و سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق این مرز انجام می‌شود.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد واقع است.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع:irna

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز