امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    71289

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    0:08 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان 9 300x171 - مردم جمعه از خانه خارج نشوند/رعایت بهداشت همگانی موجب کنترل شیوع کرونا می شودتورکمن نیوز استاندار گلستان با اشاره به اینکه در روزهای شنبه دهم و هفدهم اسفند بیشترین میزان مراجعات به بیمارستان ها بوده است, اظهار کرد: از تمام مردم استان می خواهم فردا جمعه از خانه های خارج نشوند تا شاهد افزایش مراجعات در روز شنبه به بیمارستان ها نباشیم و پرستاران, پزشکان و کادر درمانی با زحمات مضاعفی روبرو نشوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس با حضور در برنامه گفتگوی خبری ساعت ۲۰ سیمای مرکز استان ضمن تقدیر از ۱۴ هزار نفر جامعه پزشکی, پرستاری و کادر درمانی استان که خالصانه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا خدمت می کنند تصریح کرد: امروز اگر تنها یک درصد از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان رعایت نکنند زحمات ۹۹ درصد مردم استان در مقابله با کرونا را بی اثر می کنند , لذا لازم است همه با رعایت بهداشت و در خانه ماندن به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر در بیمارستان های استان به دلیل ویروس کرونا بستری هستند و در واقع بیمارستان های شهید صیاد شیرازی و ۵ آذر گرگان جایی برای پذیرش ندارند و عدم رعایت مردم مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.
استاندار گلستان یادآور شد : با تعطیلی دانشگاه ها, مدارس, اعطای مرخصی به بانوان شاغل در ادارات, لغو رزرو هتل ها در ایام نوروز, محدودیت فعالیت صنوف, عدم پذیرش مسافر در مهمانسرای ادرات و مدارس در ایام نوروز تلاش کردیم زمینه پیشگیری را فراهم آوریم اما واقعیت آن است که مهمترین عامل انقطاع در خانه ماندن مردم حداقل به مدت ۳ تا ۴ روز است که اگر چنین اتفاقی بیفتد با رعایت مسایل بهداشتی حتما از پیک اصلی بیماری کرونا عبور می کنیم.
دکتر حق شناس گفت: میزان شیوع در گلستان در مقایسه با دو استان همجوار مازندران و سمنان کمتر بوده اما باز هم نیاز است مردم با رعایت مسایل بهداشتی و ممانعت از ترددهای غیر ضرور به کنترل این بیماری کمک کنند.
وی با اشاره به ایجاد محدودیت یک هفته ای برای اصناف که در کنترل کرونا نیز بسیار موثر بود, خاطر نشان کرد: هفته آینده و ادامه این محدودیت کاری را بر عهده خود اصناف قرار داده ایم و امیدواریم آنها نیز رعایت کنند.
استاندار گلستان با اشاره به ایام نوروز گفت: در ایام نوروز اگر واقعا به یکدیگر علاقه داریم باید از دید و بازدید مرسوم پرهیز کنیم و البته در ورودی و خروجی استان بطور تصادفی افراد چک خواهند شد و اگر کسی علایم ابتلا داشته باشد قطعا ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.
وی ادامه داد: خواسته ما از تمام مردم , سفر نرفتن است و در این راستا هر گونه شرایط مهمانپذیری را لغو کرده ایم و امیدواریم همه رعایت کنند.
دکتر حق شناس در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی ادرات و بانک ها گفت: برای برخی فعالیت های حداقلی نیاز است ادارات و بانک ها باز باشند اما از تمام ادارات و بانک ها خواسته شده در راستای اعطای مرخصی به بانوان و حضور حداقلی نیروها همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به همکاری خیرین در راستای مقابله با کرونا افزود: با همکاری خیرین ۳۰ تخت ICU در بیمارستان گنبد کاووس تهیه شد و همچنین ۵۵ دستگاه ونتیلاتور برای کل بیمارستان های استان خریداری و نصب گردید و همچنین با همکاری خیرین استان بسیاری از لوازم و تجهیزات پزشکی تهیه شده و خواهد شد.
استاندار گلستان ادامه داد: در ایام نوروز علاوه بر داروخانه های شبانه روزی ۵۰ درصد داروخانه های استان فعال خواهند بود و مرخصی کارمندانی که حضور آنها ضروری لغو گریده است و مردم توجه داشته باشند که در صورت رعایت تا پایان تعطیلات و در صورت عدم رعایت شاید در ماه های اردیبهشت و خرداد هم شاهد ادامه روند این بیماری باشیم.
دکتر حق شناس در خصوص فوتی های استان گفت: بطور میانگین در ۱۱ ماه نخست امسال روزانه ۲۶ نفر در استان به دلایل مختلف فوت شده اند و این رقم در اسفند ماه به ۳۳ نفر رسیده پس نشان می دهد که آمار و ارقامی که از فوتی های بیماری کرونا منتشر می شود به هیچ عنوان صحت ندارد.
استاندار گلستان اظهار کرد: روند اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا از طریق صدا و سیما, رسانه ها و شبکه های مجازی استان شایسته تقدیر است و انتقال واقعیات از طریق این رسانه ها به مردم در کنترل میزان شیوع این بیماری کاملا موثر بوده است.
وی افزود: در برخی شهرها و بخش های استان حتی یک مورد از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده و این نشان می دهد هر اندازه مردم به مرکز استان و شهرهای شلوغ تردد کمتری داشته باشند در کنترل این بیماری موثر است.
اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز