امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

kor 15d 300x250 - مراسم نخستین سالگرد حاج آخوند عابدی کرامام جمعه فقید بندرترکمن برگزار شدبندرترکمن-ترکمن نیوز-  مراسم نخستین سالگرد درگذشت حاج آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن و مفسر برجسته قرآن با حضور جمعی از روحانیون شیعه و سنی گلستان، مدیران و مسئولان و اقشار مختلف مردم، در شهرستان بندرترکمن در غرب استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  این مراسم با حضور معاون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان، نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی در مسجد زین العابدین (ع) بندرترکمن برگزار شد.
در این مراسم جمعی از فرمانداران شهرستان های تابعه گلستان، امامان جمعه شیعه و سنی گمیشان، کردکوی و بندرترکمن نیز حضور داشتند.
حاجی محمد آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن 25 دی ماه95 دعوت حق را لبیک گفت.
آخوند عابدی کُر بیش از سه دهه امامت جمعه اهل سنت بندرترکمن را برعهده داشت و دراین مدت در حوزه علمیه و نیز رادیو گرگان تفسیر قرآن داشت. آن مرحوم تفسیر قرآن کریم را نیز به رشته تحریر درآورد که تاکنون 7 بار تجدید چاپ و به زبان ترکمنی ترجمه شده است و مردم ترکمنستان و ترکمن های چین، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عربستان از آن بهره می برند.
بیشتر مردم بندرترکمن را هموطنان ترکمن و اهل سنت تشکیل می دهند./ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز