امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

با خبرنگاران سرپرست دانشگاه فرهنگیان 2 300x185 - مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود/ثبت ملی ساختمان ۷۰ ساله دانشسرای گنبد +تصاویرگلستان-ترکمن نیوز-  سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد تاسیس تربیت معلم به میزبانی گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  محمدرضا مازندرانی بعداز ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت:  19 دی ماه گرامیداشت یکصدمین سال فعالیت تربیت معلم در کشور طی مراسمی در گنبدکاووس با حضور پیشکسوتان و روسای این دانشگاه و استاندار گلستان برگزار می‌شود.
وی افزود: تقدیر از پیشکسوتان دانش آموخته و مسوولان دانشسراها و تربیت معلم استان، برپایی نمایشگاه تربیت معلم و رونمایی از تمبر یادبود 81 سالگی دانشگاه فرهنگیان استان از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان گفت که فضای آموزشی، رفاهی و اداری این دانشگاه پیر و نیازمند نوسازی است.

وی اظهار داشت: قدمت فضاهای آموزشی این دانشگاه که در گرگان و گنبد قرار دارد از نیم قرن فراتر رفته و دچار فرسودگی های متعدد و خرابی های زیاد است.

مازندرانی با اشاره به اینکه مصوبات کمیسیون های مجلس برای عملیاتی شدن نیاز به پیگیری و همکاری بخش های مختلف دارد خاطر نشان کرد : احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان در گرگان و دانشگاه فرهنگیان در گنبدکاووس و تخیصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات دانشگاه از مصوبات سفر کمیسیون آموزش مجلس به گلستان بود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت نمایندگان و دبیر مجمع نمایندگان گلستان و ظرفیت های اجرایی استان بتوانیم در اولویت اول حداقل یک و نیم میلیارد تومان اعتبار مصوبه را تحقق ببخشیم.

وی در ادامه گفت: ساختمان تربیت معلم شهید بهشتی گنبدکاووس با قدمت بیش از سه دهه، به عنوان اثر ملی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت ملی می شود.
مازندرانی افزود: این مرکز روبه تعطیلی بود اما در سال 96 و با جذب 300 دانشجو معلم دوباره احیا شد.

وی در خصوصی سوالی درباره آموزش زبان ترکمنی در دانشگاه پاسخ داد : کانون های قومی دانشگاه می توانند کلاس های ترکمنی برگزار نمایند. البته سرفصل های آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشوری است و بر اساس نیازهای آموزش و پرورش برای ما ابلاغ می شود ما در دانشگاه فرهنگیان تدریس زبان قومی که کتاب تعریف شده و دارای سرفصل مشخصی باشد در حال حاضر نداریم. این موضوع در برنامه اجلاس مدیران در تهران طرح و پیگیری خواهد شد.

خبرنگار:یاشار نیازی

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز