امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

1398040110151888817704364 300x198 - ماجرای ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس چیست؟انتخاباتتورکمن نیوز: یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود پول‌های کثیف در عرصه انتخابات جزئیاتی از برخی موارد این نوع پول‌‌ها در انتخابات مجالس دهم و یازدهم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برخی موضوعات درباره پول‌های کثیف که به‌تازگی وارد عرصه انتخابات شده است، مواردی را هم ذکر کرد و گفت: گزارشی از وضعیت پول‌هایی که در انتخابات مجلس، چه در دوره دهم و چه در دوره یازدهم تهیه و تقدیم کمیسیون اصل 90 مجلس کرده‌ایم.

وی افزود: طبق این گزارش که در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح است، به‌عنوان مثال، یک محصول که 5 تومان ارزش داشته آن را کمتر فروخته و تهاتر کرده‌اند و از طرفی قرار گذاشته‌اند که ما‌به‌التفاوت آن را به عرصه انتخابات وارد کنند و این کار نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید بر اینکه “گزارش‌هایی از این شرکت‌ها، افراد و مؤسسات را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه داده‌ایم و در این کمیسیون پیگیری می‌شود”، اظهار داشت: در نمونه دیگری، 12 میلیارد تومان ارزش محصولی بود که 5 میلیارد تومان آن را وارد عرصه انتخابات کرده‌اند، مشخص است که به کجا کمک شده و حتی سهم کمک به ستاد نماینده مجلسی که این پول را دریافت کرده نیز مشخص است.

حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: مدیرعامل همین شرکتی که به ستاد انتخاباتی نماینده مجلس کمک کرده است، نزد بنده آمد و از وی سند خواستیم، اما طوری کمک شده که حتی سند و ردپایی نیز از خودشان نمی‌گذارند، این سبک پیچیده‌ای است که در پول‌های کثیف برای انتخابات باب شده است؛ سبک ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات بسیار پیچیده شده و مانند گذشته نیست.

وی به نمونه‌های دیگری از چگونگی ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: بسیاری از هلدینگ‌های بزرگ پیمانکار می‌گیرند و با وی قرارداد می‌بندند و طرح عظیمی را در اختیار او قرار می دهند و مشروط می‌کنند که مقداری از رقم قرارداد باید به فردی که در انتخابات فعالیت می‌کند، پرداخت شود، قصه و ماجرای پول‌‌های کثیف و پولشویی در این حوزه اینهاست، باید با این موارد برخورد شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید بر اینکه در دوره یازدهم مجلس نیز از حیث هزینه‌های انتخاتی وضعیت بدتر می‌شود، افزود: اگر شورای نگهبان پیگیری کند، می‌‌توان به بهبود روند امور امیدوار بود، گزارش‌هایی را به بعضی از دستگاه‌های ذی‌ربط درباره این پول‌ها ارائه کرده‌ایم، آقایان ورود پول‌های کثیف را به افراد خاص مدیریت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سلیمی اضافه کرد: سؤال اساسی ما این است که؛ بعضی از روزنامه‌ها از کجا پول می‌آورند؟ در این شرایط واقعاً بعضی‌ها به‌سختی پول برای کاغذ به‌دست می‌آورند، اما بعضی روزنامه‌ها در بعضی شهرستان‌ها و استان‌ها هر روز چاپ روزنامه دارند، مواردی از پول‌های کثیف انتخاباتی در این روزنامه‌ها نیز مشاهده شده است، زیرا روزنامه در برخی استان‌ها تا این اندازه بازگشت پول ندارد، حتی در برخی شهرها و استان‌ها به‌طور رایگان و با تیراژ بالا، حدود 8 تا 10 هزار هم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی روزنامه‌ها که اصالت و انتساب آنها نیز مشخص است به‌دنبال تخریب چهره‌های حزب‌اللهی و انقلابی هستند، گفت: این روزنامه‌ها که مشخص است وابسته به کجا هستند، در برخی استان‌ها، مانند استان مرکزی، روزنامه‌‌ای که 10 تا 12 هزار تیراژ دارد و آگهی هم ندارد، به‌طور رایگان بین مردم توزیع می‌شود، شفاف بگویند که؛ پول اینها از کجا می‌آید؟ چرا برخی کارخانجات به این روزنامه‌ها پول می‌دهند و چه بد‌ه‌بستانی در این بین است، چهره‌های سیاسی در این کارخانه‌ها چه‌کار می‌کنند که عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل هستند؟ چه سر و سرّی است؟ خیلی از جاهای دیگر هم این طور است که باید رسیدگی شود.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان با طرح این سؤال “به‌طور شفاف بگویند که؛ فلان آقای مسئول در استان مرکزی که در دو کارخانه مهم مسئولیت ویژه دارد و تخصصم ندارد، در آنجا چه‌کار می‌کند؟” خاطرنشان کرد: گزارش این پول‌های کثیف را به کمیسیون اصل 90 داده‌ایم و در این کمیسیون مطرح است./ تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز