امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    157

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    0:18 | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

یادداشت – تورکمن نیوز – گنبدكاووس در دهه هاي اخير قطب واليبال ايران بوده و انتظار است مسئولين امر در فدراسيون واليبال با واگذاري ميزباني مسابقات معتبر كه قطعا خواست مردم شهرستان است، به واليبال گنبدكاووس بها دهند.

Mordad 27 Valyball - قطب واليبال ايران چرا ميزبان برخي بازي هاي ليگ جهاني نباشد!
تركمن صحرا و به وي‍ژه گنبدكاووس در رشته واليبال حرف هاي زيادي براي گفتن داشته و بزرگان فراواني را به واليبال كشور معرفي كرده و فرزندان اين ديار واليبال خيز همواره در رده هاي سني مختلف براي واليبال ايران در سطوح ملي و بين المللي افتخار آفريني كرده اند.

در تركمن صحرا واليبال محبوب و مردمي است و صحنه ي توپ و تور و جواناني كه در كنار انبوه تماشاگران با شور در حال بازي هستند، از زمين هاي خاكي روستاهاي مرزي گرفته تا زمين هاي ماسه اي بندر و گميشان و زمين بازي لب رودخانه در گدم آباد تا زمين هاي پاي تپه ماهورهاي شرق استان در اكثر روستا ها و محلات شهري صحنه اي معمول است.جوانان اين خطه در بيشتر روستا ها و شهرها با كمترين امكانات و حتي در زمين هاي خاكي واليبال را با عشق بازي مي كنند و به تدريج استعداد و نبوغ خود را در اين رشته نشان مي دهند.

 

استعداد، هنر و توانمندي اين جوانان نيز از نگاه تيزبين مربيان فهيم در دوره هاي مختلف پنهان نمانده و انصافا به دور از هرگونه تبعيض در رده هاي سني مختلف فرصت هنرنمايي در تيم هاي ملي را داشته و با درخشش خود پرچم جمهوري اسلامي ايران را در ميادين بين المللي به اهتزاز درآوردند و موجب شادي مردم ايران شده اند.

 

در روزهاي اخير در خبرها آمده بود كه ” واگذاري ميزباني ليگ جهاني به شهرهاي واليبال خيز جزو برنامه هاي فدراسيون واليبال است” و در ادامه به نقل از داورزني گفته شده كه ” اردبيل ،اروميه، و آمل شهرهاي مدنظر فدراسيون واليبال است “.بدون شك اين كار امري مبارك است و مرسوم است كه در هر خطه اي از كشور به تناسب محبوبيت رشته هاي ورزشي برخي مسابقات ورزشي به ميزباني ان منطقه برگزار شود، همانگونه كه برخي مسابقات بين المللي كشتي با شور و هيجان در مازندران ميزباني مي شود.

ليكن چشم پوشي از نام گنبدكاووس با آن همه ستارگان فراموش نشدني در واليبال ايران نوعي تضييع حق ورزشي شهروندان گلستاني و ناديده گرفتن خواست آنهاست.اگر قرار است ميزباني بازي هاي ليگ جهاني واليبال به شهرهاي واليبال خيز واگذار شود، چرا كه گنبد ميزبان برخي ديدارها نباشد!از اين فرصت و شرايط بايستي مديران ارشد ورزشي استان و هيات واليبال استان گلستان استفاده بهينه بكنند و در اين زمينه براي دفاع از جايگاه واليبال گنبد و تحقق خواست مردمي رايزني درخواست میزبانی برخي مسابقات ليگ جهاني وليبال از طرف هیئت والیبال استان به فدراسیون والیبال ارائه شود.

 

شهروندان گلستاني و تركمن هاي عاشق واليبال دوست دارند سرويس هاي سهمگين و دوبله هاي زيباي فرهاد قائمي ، دفاع هاي محكم وآبشارهاي كوتاه سيدمحمد موسوي و آبشارهاي قدرتي و رو دفاع معنوي نژاد و هنرنمايي ديگر بلندقامتان تيم ملي واليبال را در سالن المپيك گنبدكاووس در ميان شور و غوغاي طرفداران به نظاره بنشينند.

 

شايسته است مسئولين امر با مدنظر داشتن قابليت هاي منطقه واليبال خيز تركمن صحرا و محبوبيت ورزش واليبال در منطقه گنبد ، بيش از پيش امكانات استاندارد اين رشته ورزشي در این شهر فراهم شود و با در نظر داشتن اشتياق و خواست شهروندان ميزباني برخي مسابقات ليگ جهاني واليبال را به گنبدكاووس واگذار نمايند.

 

انتخاب شهر ميزبان اگر سنجيده باشد هم استقبال تماشگران از مسابقات چشمگير خواهد بود و سالن هاي مملو از تماشاگر خواهيم داشت وهم اينكه زمينه هاي رشد و گسترش بيش از پيش آن رشته محبوب در بين نوجوانان و آينده سازان ورزش و ظهور استعداد هاي جديد منطقه فراهم خواهد شد.

 

درنهايت آشكارا واگذاري ميزباني برخي بازيهاي ليگ جهاني واليبال به گنبد ، پاسخ مثبتي به عشق گنبدي ها به واليبال و ارج نهادن به تلاش اسطوره هاي ماندگار و خدمات ارزنده اين ديار به واليبال ملي خواهد بود.
خبرنگار: نورمحمد دانشمند

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز