امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    1479

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:48 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Khers 16 Sh 300x187 - علت مرگ یک خرس قهوه‌ای گلستان در دست بررسی استاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز- رییس پارک ملی گلستان گفت: علت مرگ یک قلاده خرس قهوه ای گلستان که پس از زنده گیری و در مسیر انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره تلف شد، در دست بررسی است و نتیجه بررسی ها پس از اعلام نظر دامپزشکی استان منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، سید مهدی کوچک در این پیوند اظهار داشت: صبح یکشنبه پس از دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به حاشیه روستای ترجنلی در حاشیه پارک ملی گلستان، ماموران یگان حفاظت پارک در محل حاضر شدند، اما حیوان با مشاهده آنان فرار کرد.
وی افزود: در روز دوشنبه یکی از اعضای شورای روستای ترجنلی خبر مشاهده خرس را در این محل اعلام کرد که ماموران اعزام و با استفاده از دستگاه پرتاب دارت بیهوشی اقدام به بیهوش کردن حیوان کردند.
وی افزود: اما با وجود اقدام های امنیتی و اعلام تذکرات لازم به مردم محلی، پیش از بیهوش شدن حیوان یکی از اهالی روستا به نام عبدالله باکیده به خرس نزدیک که دست چپ وی زخمی شده است.
رییس پارک ملی گلستان حال عمومی این شخص زخمی را خوب بیان کرد و افزود که روستایی مجروح به بیمارستان مطهری گنبدکاووس منتقل و تحت درمان قرار گرفت.
کوچک اظهار کرد: خرس نیز پس از بیهوشی برای بررسی بیشتر و تشخیص بیماری احتمالی در حال انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره بود که تلف شد.
وی با اعلام اینکه علت تلف شدن خرس قهوه ای گلستان در دست بررسی است، گفت: اقدامات لازم برای انتقال نمونه از لاشه به اداره کل دامپزشکی انجام پذیرفته و حفاظت محیط زیست گلستان نیز منتظر اعلام نظر این اداره کل در خصوص علت مرگ حیوان است.
به گزارش ایرنا پارک ملی گلستان منطقه ای حفاظت شده بین دو استان گلستان و خراسان شمالی است؛ این پارک قدیمی ترین پارک طبیعی ثبت شده درکشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز