امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    49230

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:33 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

عشایر گنبدکاووس 300x151 - عشایر محور امنیت پایدار کشور هستند/آرامش و امنیت پایدار یعنی سفره عشایر را رنگین کنیمگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه عشایر محور امنیت پایدار کشور هستند، گفت: برای تداوم این امنیت و آرامش باید سفره این عزیزان را برای ماندگاری رنگین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ عشایر به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه امنیت، اقتصاد، فرهنگ و توسعه پایدار کشور همواره یکی از مولفه‌های سرنوشت‌ساز در تاریخ کشورمان بوده‌اند و هر زمان که توجه کافی به این قشر صورت گرفته نتیجه درخشان آن در حوزه‌های مختلف مشهود بوده است.

سازمان بسیج عشایری نیز یکی از ابتکارات سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بهره‌گیری کامل از این ظرفیت و نعمت بزرگ و تکریم جایگاه ارزشمند این مردمان غیور، دلاور، میهن دوست و همیشه مومن است که برای نخستین بار در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

به همین منظور مراسم تاسیس و راه‌اندازی سازمان بسیج عشایری استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس که اداره کل عشایری استان نیز در این شهرستان مستقر است با حضور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان و مسوولان ارشد شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

* عشایر نان بازوان خود را می‌خورند نه زبانشان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه غیرت دینی و ملی عشایر همواره مثال زدنی است، اظهار کرد: عشایر ما قشری هستند که از بازوان خود نان می‌خورند نه زبانشان و هیچ‌کس نمی‌تواند ذره‌ای انحراف، اعوجاج و حرکت خارج از قاعده انقلاب را در میان این عزیزان مشاهده کند.

حسین معروفی با بیان اینکه عشایر انسان‌هایی به شدت معتقد به دین، اعتقادات خود و انقلاب اسلامی هستند، افزود: بنده سال ها با عشایر غیور کشورمان در مناطق مختلف زندگی کرده‌ام و شهادت می‌دهم که لقمه حلال، مهمان نوازی و عشق از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آنان است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در بازاریابی برای تولیدات عشایر باید وارد میدان شود، خاطرنشان کرد: کمک به توسعه اقتصادی و معیشتی عشایر و انجام کار و پروژه‌های مشترک آنها یکی از وظایف سازمان بسیج عشایری است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه سازمان بسیج عشایری را در گنبدکاووس تاسیس کردیم، افزود: این سازمان در گنبدکاووس راه‌اندازی شده است زیرا در مرکز ثقل حضور عشایر در شهرهای کلاله، مراوه‌تپه و گنبدکاووس است.

* رایزنی با بنیاد مستضعفان برای توزیع محصولات عشایر گلستان در کشور

معروفی با بیان اینکه ما به دنبال کلاس گذاشتن و تابلو زدن بدون خروجی نیستیم، گفت: بعد از عید نوروز نیز شخصا در تک تک شهرستان‌ها به خدمت عشایر خواهم رسید و از نزدیک و در محل مورد نظر آنها با عشایر دیدار خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه آرامش پایدار و امیدبخشی در مرزها یعنی سفره عشایر را رنگین‌تر کنیم، ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور داشته‌ایم برای توزیع محصولات عشایر از طریق امکانات این بنیاد موافقت اولیه شکل گرفته است.

وی مسوول معرفی شده برای تصدی‌گری سازمان بسیج عشایری را فردی مومن، مخلص، دارای سوابق روشن مدیریتی در سطوح مختلف و آشنا با مسائل عشایر دانست و گفت: انتظار من از ایشان عدم قومیت گرایی، عدالت گستری در ارائه خدمات و مهربانی و دوستی با مردم است.

* سازمان بسیج عشایری بیست و دومین سازمان اقشاری بسیج در گلستان

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در امور اقشار با اشاره به اینکه تا به امروز 21 قشر از اقشار بسیج از جمله سازمان‌های بسیج دانش آموزی، حقوقدانان، مداحان، هنرمندان، رسانه، ورزشکاران، کارگری، جامعه زنان، جامعه پزشکی و… در استان گلستان فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: از امروز و با راه‌اندازی سازمان بسیج عشایری دومین و آخرین سازمان اقشاری بسیج نیز در استان گلستان راه‌اندازی شد.

جواد فراهی با بیان اینکه سازمان بسیج عشایری تنها قشری بود که در استان گلستان فعالیت نداشت، افزود: با حضور سردار معروفی و دغدغه مداوم ایشان مبنی بر اهمیت موضوع عشایر و استفاده از ظرفیت‌های کلان این عزیزان با دستور و پیگیری شخص ایشان این سازمان در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقشار نقش اصلی را در گام دوم انقلاب ایفا خواهند کرد، ادامه داد: بسیج بنا به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید در همه صحنه‌ها حاضر باشد و از این رو اقشار 22 گانه بسیج با توکل بر خدا و همت خود مردم سربازی نظام اسلامی را در جامعه پیاده می‌کنند.

* با تمام قوا از سازمان بسیج عشایری حمایت می‌کنیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان بسیج عشایر یکی از مطالبات و آرزوهای چندساله مردم این منطقه بوده است، گفت: بدون شک راه‌اندازی این سازمان اقشاری بسیج می‌تواند تحول بزرگی در خدمات دو سویه نظام و عشایر ایجاد کند.

رمضانعلی قاسمپور با بیان اینکه با تمام قدرت از مسوول و نیروهای این سازمان مردمی و پرکار حمایت خواهیم کرد، افزود: هرگونه کمکی که از دست ما برآید با تمام اخلاص و توان در خدمت این سازمان خواهیم گذاشت و همه نیروهای خود را موظف به همکاری با این سازمان خواهیم کرد.

وی نقش عشایر را در تامین امنیت پایدار کشور بسیار مهم و اساسی دانست و تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سازمان بسیج عشایری بسیاری از دغدغه‌های عشایر عزیز را در قالب خدمات رسانی‌های بسیج مرتفع کرده و بتوانیم دین خود را به این قشر انقلابی کشور ادا کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم «یحیی اسلامی‌نژاد» به عنوان مسوول سازمان بسیج عشایری استان گلستان معرفی و حکم خود را از حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان دریافت کرد.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

منبع:فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز