امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41820

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:19 | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

636401322581105042 300x190 - صف فروش دلار در کانال 9 هزار توماناخبار اقتصادی– ترکمن نیوز- روز گذشته دلار در بازار آزاد وارد کانال ۹هزار تومان شد، ریزش شدید قیمتی در روز‌های اخیر موجب تشکیل صف‌های طولانی فروشندگان دلار مقابل صرافی‌های بانکی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از تسنیم،  سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز که از چند روز قبل شدت گرفته، موجب شد تا دیروز بار دیگر دلار وارد کانال ۹ هزار تومان شود. این در حالی است که خبری از خرید‌های هیجانی در بازار ارز نیست و طبق اذعان صراف‌های حاضر در خیابان فردوسی، فقط کسانی که خرید ضروری دارند الان نسبت به خرید اقدام می‌کنند. فعالان بازار می‌گویند: خرید و فروش الآن در خیابان فردوسی و در بازار آزاد خیلی کم انجام می‌شود. البته فروشنده‌های ارز این بار به‌جای مراجعه به دلال‌ها و صرافی‌های آزاد، به صرافی‌های بانکی مراجعه کرده و با حضور در صف‌های طولانی مقابل این صرافی‌ها قصد فروش ارز‌های خود را دارند.
علت مراجعه مردم به صرافی‌های دولتی به‌جای دلال‌ها و صرافی‌های آزاد این است که هم‌اکنون قیمت خرید دلار در صرافی‌های دولتی بالاتر از بازار آزاد است و از همین رو مردم می‌توانند ارز‌های خود را با ارائه کارت ملی به این صرافی‌ها با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰ تومان بفروشند.
فعالان بازار معتقدند: بازارساز توانسته با کنترل کامل و کاهشی کردن روند بازار ارز، فروشندگان دلار را به سمت خود جذب کند. صراف‌ها معتقدند محدودیت چک‌های تضمینی و تراکنش‌های بانکی موجب شده تا دلال‌های بزرگ برای خرید‌های سنگین، با مشکل مواجه شوند و از همین رو دیگر این افراد نمی‌توانند به‌راحتی خرید و فروش‌های بالا داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز