امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رئیس شورای اسلامی استان گلستان:

شورا بالاترین نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی

  • کد خبر :

    38670

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:00 | ۰۵ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

iri raisshora 300x200 - شورا بالاترین نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامیگلستان-ترکمن نیوز-  کامران ایری شوراها را بالاترین نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی دانست و گفت: آموزش شوراها به عنوان یکی از اولویت های اصلی شورای اسلامی استان مدنظر قرار گرفته است و با همکاری و حمایت شورای عالی استاها این مهم در استان ما در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل روابط عمومی شورای عالی استان ها، ششمین دوره آموزشی شورای عالی استانها به همت مرکز آموزش و پژوهش این شورا با همکاری شورای اسلامی استان گلستان؛ با حضور هاشمی استاندار، دشتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش، روشناسی معاون اجرایی و اداری، آقاملائی عضو هیئت رئیسه و نماینده کمیسیون آموزش و پژوهش و بخشی زاده نماینده گلستان در شورای عالی استان ها برگزار شد.

در این جلسه کامران ایری رییس شورای اسلامی استان گلستان ضمن عرض خیر مقدم به مدیران، مسیولین و شوراییان استان، شوراها را بالاترین نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی دانست و افزود: یکی از دلایلی که شوراها نتوانستند به شکل مطلوب در توسعه و عمران و پیشرفت شهرها موثر باشند عدم تسلط کافی بر قوانین و مقررات شوراها و شهرداری هاست که بر همین اساس آموزش شوراها به عنوان یکی ازاولویت های اصلی شورای اسلامی استان مدنظر قرار گرفته است و با همکاری و حمایت شورای عالی استاها این مهم در استان ما در حال انجام می باشد.

وی در ادامه از استاندار درخواست کرد که تدبیری اتخاذ شود تا از بین اعضای شورای استان یک عضو به عنوان مشاور استاندار انتخاب شود و ابراز امیدواری کرد: تعامل دستگاه های اجرایی و مسئولین با شوراها همچون گذشته تداوم یافته و افزایش یابد.

سپس علی دشتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان ها در اولین همایش آموزشی اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان به تشریح برنامه های آموزشی همایش حاضر پرداخت و بیان کرد: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با شورای استان گلستان به عنوان ششمین مقصد آموزشی تعیین شده است.

وی سرفصل های این دوره ها را مباحث مربوط به نحوه های اداره جلسات شوراها، مشکل مالی و تشکیلاتی و آشنایی با قوانین و مقررات اعلام و در ادامه بیان نمود که در این دوره بعد از سخنرانی مدرسین دوره جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می گردد.

دبیر هیأت رئیسه شورای عالی استانها عدم آشنایی برخی از اعضا به شرح وظایف و اختیارات خود را یکی از مشکلات جدی شوراها دانست و در کنار این مسئله به ضرورت آموزش کارکنان و مدیران دولتی درخصوص وظایف شوراها نیز اشاره کرده و بیان داشت: که آموزش باید جامع باشد تا اثربخش باشد.

وی حضور مدرسانی از مرکز کشور و آقای هاشمی استاندار گلستان را در این جلسه نشانه اهمیت شوراها دانست.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استانها با اشاره به جایگاه مهم شوراها در حل مسائل و پیشبرد امور مختلف در شهر، روستا، بخش، شهرستان، استان و کشور به نقش مغفول مانده شوراها در حل معضلات اجتماعی، امنیتی و اقتصادی کشور اشاره کرد و زمینه سازی به منظور نقش آفرینی رئیس شوراها را در این امور در حضور استاندار خواستار شد.

دشتی به ضرورت استفاده حداکثری اعضای شوراها از صلاحیت ها و اختیارات فعلی در قوانین و مقررات و حل مسائل و معضلات محلی اشاره نمود و با اعم برخی از محدودیت های قانونی برای اعضای شوراها در قوانین به ضرورت قانونمداری و قانونمندی و استفاده از ظرفیت های قانونی در مسیر کارآمدی تاکید کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • Maschad Gesseljay

    جناب ایری عزیز . در پشت کلمه شورا . دنیائی مطلب خوابیده که تن ما از شنیدنش بعد از چهل سال سیخ سیخ میشود . نام مقدس شورا در انقلاب 57 برای اولین بار در تورکمن صحرای خودمان . پراوازه گشت . ما مردمان شورائی هستیم و این سالمترین سیستم اداره جامعه است .

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز