امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

KhaledNabi 29E 300x176 - شهرستان کلاله آماده استقبال و پذیرایی ازمسافران نوروزی استکلاله-ترکمن نیوز- فرماندار کلاله اعلام کرد: این شهرستان با توانمندی ها و ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و چشم اندازهای طبیعی خود، آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران, به نقل از ایرنا, محمد حمیدی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین رفاه و آرامش مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده است، افزود : برای نخستین بارآیین ملی نوروزگاه در روستای تمرقره قوزی این شهرستان برگزار می شود.
فرماندارکلاله اظهارکرد: در جشن نوروزگاه این شهرستان در قالب 50 غرفه، ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و اشتغالزایی، صنایع دستی، آداب و سنن و برنامه های فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته می شود.
وی در ادامه به خدمات ایام تعطیلات نوروز در کلاله اشاره کرد و گفت: به منظور کنترل و نظارت بر واحدهای خدماتی در ایام تعطیلات سال نو دراین شهرستان، 12 اکیپ 3نفره بهداشتی، درمانی و محیط زیستی برفعالیت یک هزار و 425 مورد مکان های عمومی، خدماتی، تفرجگاه ها همچنین مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نظارت و کنترل دارند.
حمیدی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی، بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله با تمام ظرفیت و کادر تخصصی به صورت شبانه روزی در خدمت نیازمندان به خدمات پزشکی و درمانی هستند، ادامه داد: علاوه براین سه مجتمع خدمات درمانی روستایی و هفت دستگاه آمبولانس با تجهیزات لازم به صورت تمام وقت در بیمارستان، مراکز درمانی، محورهای ارتباطی و اماکن عمومی شهرستان کلاله آماده ارائه خدمات به مصدومین احتمالی حوادث و سوانح جاده ای و بیماران نیازمند به فوریت های پزشکی هستند.
فرماندار کلاله از فعالیت هشت مرکز بوم گردی روستایی در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: در مراکز بوم گردی که به صورت سنتی طراحی و اجرا می شود، مسافران و گردشگران با آیین ها ، سنن و زندگی مردم منطقه آشنا می شوند.
وی گفت: در مراکز بوم گردی یادشده برای استراحت و اقامت شبانه 250 نفر امکانات لازم فراهم شده است.
فرماندار کلاله همچنین از اختصاص 36 اتاق در 5 واحد آموزشی این شهرستان خبرداد و گفت: این اتاق ها که به امکانات رفاهی لازم تجهیز شده و برای اقامت شبانه یکصد نفر مسافر برنامه ریزی شده است.
وی به ظرفیت های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: مجموعه زیارتی و گردشگری خالدبن سنان (ع) معروف به خالد نبی، در62 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان کلاله برفراز قله «تانگری داغ» که 730متر از سطح دریا ارتفاع د ارد، از ظرفیت های شاخص زیارتی و گردشگری شهرستان کلاله است.
حمیدی اضافه کرد: علاوه برقبرستان باستانی خالدنبی که از نظر تحقیقاتی و مطالعاتی از جایگاه منحصربفردی برخوردار است، دره پنچ شیر، تپه ماهورها و کوه های سرسبز جوار خالدنبی با انواع گل ها و گیاهان زیبا و دارویی، چشم اندازی زیبا به این مجموعه بخشیده است.
فرماندار کلاله همچنین از راه اندازی ایستگاه پلیس خالدنبی خبرداد و افزود: به منظور تامین امنیت و آرامش زوار و گردشگران این مجموعه از 25 اسفند 96 ایستگاه پلیس خالدنبی راه اندازی شده و با پلیس راه نیز هماهنگی لازم صورت گرفته که محورهای ارتباطی منتهی به مجموعه خالدنبی را تحت پوشش قرار دهند.
وی چشمه آقسو و جنگل 47 هکتاری اطراف آن را از دیگرمراکز گردشگری و سیاحتی این شهرستان معرفی و اظهارکرد: این مجموعه تحت مدیریت شهرداری کلاله بوده و هرساله در فصول مختلف پذیرای جمع زیادی از مسافران و شهروندان منطقه است.
وی مرقد مطهر امامزاده عبدالله (ع) ملقب به امام عبدالله در روستای تگک را از دیگر جاذبه های زیارتی شهرستان کلاله معرفی کرد و گفت: چشم انداز زیبای گندمزارها، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی کوه، جنگل های طبیعی خدر اولیا، سدگلستان، سدچمران و مجموعه پرورش اسب روستای صوفیان از دیگر جاذبه های سیاحتی و گردشگری شهرستان کلاله است.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز