امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85262

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:19 | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

3593629 179 300x200 - شعله‌ور بودن آتش در ضلع غربی جنگل توسکستانترکمن نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی در ضلع غربی ارتفاعات جنگل توسکستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  ابوطالب قزسفلو اظهار کرد: آتش‌سوزی که از شامگاه یکشنبه هفته گذشته در ارتفاعات جنگل توسکستان گرگان به وقوع پیوست، در سه جبهه مهار شده و تنها در ضلع غربی آتش مهار نشده است.

وی در خصوص علت زمان‌بر شدن مهار آتش در این بخش، گفت: این بخش از جنگل توسکستان صخره‌ای و پرشیب است به همین دلیل کنده‌های آتش گرفته به سمت پایین‌دست سقوط می‌کنند و موجب گسترش آتش‌سوزی به دامنه می‌شوند و همین امر کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به صعب‌العبور بودن منطقه اشاره کرد و گفت: مسیر پیاده به محل آتش‌سوزی چندین ساعت زمان می‌برد و این موضوع نیز یکی دیگر از سختی‌ها ما در کار مهار آتش است. البته بالگرد هلال‌احمر و هوانیروز سپاه از هفته گذشته در منطقه حضور دارند اما در مواقعی با توجه به شرایط بد جوی امکان پرواز بر فراز منطقه را ندارند.

قزسفلو در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: نیروهای مختلف امدادی و مردمی در قالب ۱۰ گروه ۱۴ نفره ساماندهی شدند و در منطقه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حل حاضر با توجه به شرایط بد جوی، امکان حضور بالگردها برای آب‌پاشی و جابه‌جایی نیرو و تجهیزات امکان‌پذیر نیست.

قزسفلو در خصوص کمبود تجهیزات، گفت: در استان از سال گذشته از نظر خودرویی و تجهیزات انفرادی وضعیت قابل قبول و رضایت بخشی را داریم ولی از نظر هوایی، بالگرد اختصاصی در استان نداریم و البته این کمبود در کل کشور وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: البته با توجه به قراردادی که با وزارت دفاع منعقد شده، در مواقع آتش‌سوزی از بالگردهای هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آب‌پاشی و انتقال نیرو استفاده می‌شود.

قزسفلو در خصوص زمان مهار کامل آتش‌سوزی، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم آتش‌سوزی در ضلع غربی را نیز مهار کنیم. در حال حاضر بارش باران را نداریم اما بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمالا از غروب امروز بارندگی را در منطقه داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز