امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85160

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:27 | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

photo 2020 11 03 15 25 25 300x225 - شعرای استان گلستان جزو چهره‌های شاخص در زمینه هنری هستندترکمن نیوز: شهردار سیمین شهر شعر سرایان استان گلستان را جزو چهره‌های شاخص در این زمینه هنری برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمد خواجه در مراسم شب شعر میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم که در محل حوزه علمیه نور سیمین شهر برگزار گردید، اشعار هنرمندان گلستانی در زمینه اشاعه فرهنگ و وحدت و انسجام اسلامی در جامعه را بی بدیل و منحصر بفرد خواند.

شهردار سیمین شهر گفت: هر چند که یکی از وظایف مهم شهرداری ایجاد توسعه عمران و زیباسازی در مجموعه شهر می‌باشد، اما نباید از گسترش زمینه کارهای فرهنگی نیز غافل ماند. هر ملتی با فرهنگ خود به سایر ملت‌ها شناخته می‌شود و ما نیاز داریم در جهت تقویت فرهنگ بومی منطقه گام‌های اساسی برداریم.
وی در این خصوص افزود: تکریم و بزرگداشت یاد علما، هنرمندان و اندیشمندانی که الگوهای جامعه اسلامی هستند و مزین کردن بلوارها و میادین شهر به نام ایشان از وظایف ما در بخش فرهنگی شهرداری سیمین شهر است و لذا درصدد هستیم در اینباره کارهای مفیدی را به انجام برسانیم.
خواجه همچنین یادآور شد: در ایامی که مصادف با شیوع ویروس کرونا شده است، هنرمندان توانسته‌اند با خلق آثار معنادار و مکتوب کردن وقایع و جزئیات لحظه به لحظه این پاندمی همه گیر، مردم را نسبت به عواقب آن مطلع سازند. البته شاعران نیز در این زمینه کم کار نبوده اند و تلاش آنها بر این بوده است که در غالب‌های متفاوت و با زبان شعر طنز و شعر نو مردم را نسبت به تبعات وخیم کرونا آگاه سازند.
شهردار سیمین شهر در بخش دیگری از سخنانش توهین به نبی مکرم اسلام از سوی یک نشریه فرانسوی و تایید این عمل از سوی رئیس جمهور آن کشور را اقدامی ابلهانه توصیف کرد و عنوان نمود: اینگونه اقدامات و این هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام به ضرر فرانسه تمام خواهد شد و چه بسا اقتصاد این کشور را بشدت تحت شعاع قرار خواهد داد.

خواجه افزود: وحدت نه شعار صرف و بلکه باید عملی و اثرگذار باشد و مسلما همسویی و همزبانی ملل مسلمان و مقابله به مثل در برابر این قبیل اعمال رذیلانه درس عبرتی برای سایرین خواهد بود.

خبرنگار: طاهر جانی

خبرنگار ترکمن نیوز در غرب گلستان

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز