امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تازه ترین شنیده های انتخاباتی:

شروع رقابت رسمی از چهارشنبه

14 300x239 - شروع رقابت رسمی از چهارشنبهتورکمن نیوز:  به همان اندازه که عدم تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس در دی ماه موجب نگرانی هوادران شده بود، اکنون حجم تاییدیه های گسترده موج دوم نگرانی فعالان انتخاباتی را باعث شده است.

تردیدی وجود ندارد که تعدد کاندیداها، آرا مردمی در حوزه های مختلف را به چندین و چند قسمت تقسیم خواهد نمود.

در حوزه غرب استان اجماعی به معنای واقعی وجود ندارد، مگر آنکه تعدادی از چهره های تاثیر گذار بصورت خود جوش عمل کرده و امکان دستیابی به یک راهکار مثبت را مورد بررسی قرار دهند. تحلیل گران بر این باورند که قرباندوردی قورلی زاده و علی پورقاز دو داوطلب جا مانده از کورس رقابت ها از هیچ یک از کاندیداها حمایت نکرده و انتخابات را برای خود پایان یافته می دانند. نازمحمد ولی پور هم فعلا سیاست سکوت را در پیش گرفته است و بعید بنظر می رسد در دور اول رقابت ها ایفای نقش نماید.

در سوی دیگر صفحه سید جواد حجازی در غیاب شهریاری، سردار زاده و ماندرانی فضای رقابت را به نفع خود باز می بیند. هر چند که اتاق فکر عبدالقیوم شکاری از توافق نهایی با فعالان انتخاباتی در بندرگز و کردکوی سخن به زبان می آورند.

در حوزه گنبد نیز تحلیل های متفاوتی وجود دارد. در گنبد اگر فرض را چیدمان فعلی قرار دهیم، آنوقت حمایت عبدالله رستگار از یک کاندیدا می‌تواند اردوی رقیب وی را کاملا به هم بریزد. لذا از هم اکنون به طور قطع درباره انتخابات گنبد صحبت کرد. ضمن آنکه گروه یاش اولی ها وظیفه بسیار حساسی را در پیش رو داشته و وضعیت نهایی را به نحوی شفاف سازی نمایند که حساسیت های احتمالی را به حداقل ممکن برسد.

فعالان می گویند ناصر قلی سارلی جزو اولین کاندیداهایی می باشد که رزومه و مدارک خود را در اختیار یاش اولی ها گذاشته است. سارلی که دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت مدرس را دارد اخیرا در کانون توجهات قرار گرفته و می تواند به عنوان بمب خبری روزهای آینده انتخابات گنبد مطرح شود‌.

با تایید صلاحیت سنگدوینی معادلات در حوزه گرگان و آق قلا بهم خورده است. سنگدوینی از طیف اصولگرایان می باشد و حضور وی وضعیت غلامرضا منتظری دیگر کاندیدای اصولگرای آن حوزه را تحت شعاع قرار خواهد داد. منتظری تاکنون حرکتی که شانس وی را افزایش دهد نشان نداده است.

رقابت میان کاندیداهای ترکمن در آق قلا بین سعید یلقی، عبدالرحیم سن سبلی و سولماز صحنه ادامه دارد. روند فعالیت ها احتمال راهیابی یک کاندیدا از میان سه تن به فینال را محتمل ساخته است.

 

✍️ طاهر جانی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز