امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    114785

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:56 | ۳۰ مهر ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ترکمن نیوز: شباهت جالبی بین TF۲۱ ایران خودرو و نسل جدید MG ۳ ساخت چین دیده می‌شود. قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  گفته می شود محصول پروژه TF۲۱ در کلاس ابعادی B تولید خواهد شد که جانمایی سرنشین از اولویت‌های این پروژه است که با هدف حرکت به سمت پلتفرم‌های جدید و به‌روز و مطابق استانداردهای ٨۵گانه تعریف و تدوین شده است.

همچنین از این خودرو به عنوان جایگزین احتمالی ۲۰۶ نام برده شده است و در مورد قیمت آن فعلا تنها به اینکه « در رده قیمتی پایین قرار دارد» بسنده شده است. خودروی تی اف ۲۱، ۱۱۳اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است زمان طراحی و تولید این خودرو ۱۸ ماه بوده است.

NhEZ4PgCQRJX 300x189 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

هاچ بک جدید بازار ایران که از ظاهری جذاب و هماهنگ بهره می‌برد قرار است در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه برسد و به عنوان جایگزین پژو ۲۰۶ به بازار عرضه شود.
مشخصات فنی ایران خودرو TF۲۱

هاچ بک TF۲۱ که در کلاس ابعادی B قرار دارد از یک پیشرانه TU۵ پلاس ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به شکل تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هاچ بک جدید ایران خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷ لیتری را به همراه خواهد داشت. این مشخصات نشان می‌دهد هاچ بک جدید ایران خودرو از لحاظ فنی به رانا پلاس و تارا شباهت زیادی دارد.

LGVAFOWpjEyd 300x169 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسه‌هوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود.

FZViAit3Gz8I 300x207 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

در بحث تزئینات و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF21 ارائه خواهد شد.

iPqHvSbfM4xW 300x209 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

مقایسه‌ی TF21 با ام‌جی ۳

شباهت جالبی بین TF21 ایران خودرو و نسل جدید MG 3 ساخت چین دیده می‌شود. باتوجه به اینکه قیمت و بسیاری از مشخصات فنی هاچبک ایران خودرو اعلام نشده است، نگاهی کوتاه به معادل چینی TF21 جالب توجه به نظر می‌رسد.

به گزارش پدال، مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند.

N0kCILHc53NN 300x169 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

ام‌جی ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

I11XlnwYKeIv 300x221 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

msWAvmJbOAjK 300x200 - شباهت جالب توجه محصول جدید ایران خودرو با این خودروی چینی+عکس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز