امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    58802

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    23:42 | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

عبدالکریم جاور 1 300x243 - سنگینی تحریم‌ها و تورم اقتصادی بر دوش مردم استتورکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: بار اصلی تحریم‌ها و تورم اقتصادی بر دوش مردم عادی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ آخوند عبدالکریم جاور  در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه با اشاره به اینکه ‌۱۴ ماه است که دولت آمریکا تحریم های بیشتری بر علیه ایران اسلامی اعمال و فشارهای اقتصادی را تشدید کرده اظهار داشت: تحریم های اخیر برای دولت بسیار سنگین تمام شده ولی بار اصلی همه این تحریم ها و بدنبال آن تورم بوجود آمده بر دوش مردم است.

امام جمعه تصریح کرد: طی این مدت قیمت کالاهای اساسی و خدمات بصورت روزانه و سرسام آوری افزایش یافته و قیمت برخی کالاها سر به فلک کشیده و تاثیر زیان باری بر معیشت و سلامت عمومی گذاشته است.

وی با بیان اینکه، با تمام این احوال ملت ایران جانانه در مقابل این تحریم صبر و استقامت از خود نشان داده است اظهار داشت:‌ ترکمن های ایران نیز همدل و همگام با ملت در برابر تحریم و فشارهای اقتصادی با تمام وجود ایستاده و صبر پیشه کرده اند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت:‌ همه جوامع جهانی از ظلمی که با تحریم های دولت آمریکا در حق مردم ایران می شود آگاهند اما مردم ایران نتایج تحریم ها را با تمام وجود خود حس می کنند.

عبدالکریم جاور 2 300x177 - سنگینی تحریم‌ها و تورم اقتصادی بر دوش مردم استآخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: کسب و کار مردم منطقه از رونق افتاده، تعطیلی برخی کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی بر تعداد بیکاران افزوده و استخدام های دولتی نیز تقریبا تعطیل شده اند و جیب های مردم روز به روز خالی تر می شود.

وی افزود: امروزه حقوق و درآمدها با مخارج خانواده فاصله بسیار زیادی پیدا کرده، متاسفانه نه تورم را مهار می کنند، نه نظارت و کاهشی در قیمت کالاها می بینیم. جوانان تحصیل کرده ما در مقاطع کارشناسی و ارشد برای امرار معاش بالاجبار به کرایه کشی، دستفروشی کنار خیابان و شغل های کاذب دیگر روی می آورند .

آخوند جاور با بیان اینکه روند موجود بازار کار و گرانی کالاها جامعه جوان را شدیدا تحت فشار قرار داده اظهار داشت: مسئولان و دولت مردان باید به درد این قشر جامعه برسند بخصوص جوانان ترکمن که با تمام کاستی ها و فشارهای اقتصادی تاکنون دم بر نیاورده و وضعیت حاضر را تحمل می کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم خداوند دست تحریم کنندگان را از سر ملت ایران کوتاه کند اظهار داشت:‌ خداوند به دولت و متولیانی که دلسوز مردمند و در تلاش اند و بدنبال راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت هستند توفیق عنایت نماید.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز