امروز : پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    68525

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:38 | ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

10 300x151 - سال 2020 در ازبکستان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نامیده شدتورکمن نیوز:  رئیس جمهور ازبکستان سال 2020 را در این کشور سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ساعتی قبل در پیام سالانه خود به پارلمان سال 2020 میلادی در این کشور را به عنوان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام‌گذاری کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود تاکید کرد که در سال جدید طرح ها و برنامه های آغاز شده در سال 2019 میلادی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

میرضیایف خاطرنشان کرد: هم اکنون توسعه نوآوری و فن آوری های دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروز هدف ما قرار گرفتن در صف کشورهای پیشرفته است که تنها از طریق انجام اصلاحات گسترده و توسعه دانش می توانیم در این فهرست قرار گیریم.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع ما در تمام زمینه های آموزشی آغاز به انجام اصلاحات گسترده زده ایم و باید دانش نوین و فن آوری های جدید را فراگیریم.

میرضیایف گفت: هنوز بیشتر سازمان ها از فن آوری های دیجیتالی استفاده نمی‌کنند. مقامات فاصله زیادی با فن آوری های دیجیتالی دارند و به این دلیل نمی توانند از پتانسیل کارمندان خود به طور مناسب بهره برداری کنند.

رئیس جمهور ازبکستان یادآوری کرد: شکل گیری اقتصاد دیجیتالی نیازمند به هزینه و مبالغ هنگفتی دارد اما امروز باید این کار را آغاز کنیم، چون فردا دیر خواهد شد.

میرضیایف همچنین اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده تا سال 2030 میلادی برنامه «ازبکستان دیجیتالی-2030» اجرایی خواهد شد و موضوعاتی از جمله انرژی، کشاورزی و منابع آب، حمل و نقل، زمین شناسی، نقشه‌برداری زمین ها، بهداشت، آموزش و امور آرشیو از جمله زمینه های اولویت دار به کار بردن اقتصاد دیجیتالی هستند.

وی افزود: در چهارچوب این برنامه سمت های معاون نخست وزیر در مسایل فن آوری‌های اطلاع رسانی و دیجیتالی، معاونین وزرا، سازمان ها و استانداران در این مسایل تاسیس می شود، ضمن این فقط یک شعار نیست.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به طرح «یک میلیون برنامه نویس ازبک»گفت: ما اهداف بزرگی را در پیش گرفتیم و با همکاران خارجی در این زمینه به توافق رسیدیم. طی 3 و یا 4  سال آینده نتایج بزرگی را به دست خواهیم آورد.

میرضیایف تاکید کرد: ما در تاریخ کشور هیچ وقت چنین اهداف بزرگی را در پیش نگرفته بودیم.

 

 

گردآوری:گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع:farsnews

 

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز