امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

هفته 12 300x188 - روز اول هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی زمستان ۹۸ برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز:  روز اول از هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی زمستان ۱۳۹۸ گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 53 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  در روز اول از هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز پنجشنبه (10 بهمن ماه ۱۳۹۸)، 62 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 53 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) در دور اول نژاد نژاد ترکمن (هندیکاپ کلاس 4) (3+ ساله) به مسافت ۱۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که امیر مختومی با اسب خرم سلطان زودتر از خط پایان گذشت و مبین قلر عطا با اسب سان استار و رامین قهرمانی با اسب پویان مختومقلی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۴:۰۰) در دور دوم اسب‌های نژاد تروبرد (کلاس ۴) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب آل میدان موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب زیبا گزل 2 و آرمین آق آتابای با اسب ال بانو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:۳۰) رقابت در دور سوم میان اسب‌های نژاد  دوخون (maiden) (3 ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب لومومبو زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب آق اویلی بشگرد با اسب فسترکو و کمال صالح پور با اسب ژنرال هورس کسب کردند.
(15:30) در دور چهارم اسب‌های نژاد تروبرد (کلاس maiden) (۳+ ساله) به مسافت ۱۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که طاهر مرادی با اسب هج روز موفق به کسب مقام اول شد وامین محمدی با اسب جنتل بوی و محمد امین توماج با اسب بل فرمول به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.
(۱۶:۰۰) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد تروبرد (maiden) (۳ ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالحلیم قبادی با اسب  تاواتال اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب شایراد دوم شد، نادر صالح پور با اسب هج تایم مقام سوم را کسب کرد.
(۱۶:۳۰) در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (کلاس 5) (۳+ ساله) به مسافت ۱۶۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که عبدالحلیم قبادی با اسب الی زیبا مقام اول این دور را کسب کرد، آق اویلی بشگرد با اسب جالی جامپر و نورمحمد بهادر با اسب کی دو عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

photo 2020 01 30 05 23 58 300x197 - روز اول هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی زمستان ۹۸ برگزار شد+عکسمعرفی بهترین چابکسوار

عبدالحلیم قبادی چابکسوار برتر این هفته از رقابت ها شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول: ملیله

دور دوم: بست می

دور سوم: کولوکولو

دور چهارم: سامیا عزیزی -لیلی ۳

دور پنجم: هج دیت

دور ششم: رد لیدی- ادن لای- داشقین

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 1 میلیارد و 120 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی همه ساله در گنبدکاووس در فصل بهار، پاییز و زمستان با حضور هزاران نفر از تماشاگران این ورزش مفرح و پرهیجان در مجموعه ورزشی بین المللی پایتخت سوارکاری ایران برگزار می‌شود.

 

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز