امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    39636

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:28 | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

139507011548348228724294 300x209 - راه اندازی نخستین مرکز مهر خانواده استان گلستان در گنبدکاووسگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار در استان گلستان، مرکز مهر خانواده برای ارائه خدمات به کودکان طلاق در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، محمدرضا فشایی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 7 هزارو 934 نفر در حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان تحت پوشش هستند و ماهانه 675 میلیون و 977 هزار تومان در این زمینه پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس اظهار کرد: به جز این تعداد،در چند روز اخیر در طرح ارمغان، از محل هدفمندی یارانه، یک‌هزار و 977 نفر برای پرداخت مستمری اضافه شدند که ماهانه 112 هزار تومان به این افراد براساس تعداد خانوار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: 247 نفر بیمار اعصاب روان نیز از بهزیستی شهرستان مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد 50 نفر امسال در سامانه به ثبت رسیدند.

14 مرکز توانبخشی در گنبدکاووس فعال است

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس بیان داشت: 14 مرکز توانبخشی و 3 تیم زیرگروه برای ویزیت و مراقبت در منزل فعال هستند که از این تعداد 4 مرکز به صورت شبانه روزی ارائه خدمات دارند.

وی درباره مسکن مددجویان ادامه داد: امسال 25 پرونده در حوزه مسکن مددجویان و خانواده دارای معلول در حال بررسی است که در حال حاضر 3 مسکن خریداری، یک مورد برای مسکن خانواده یک معلول و یک مورد برای خانواده دارای 2 معلول تسهیلات به مبلغ 6 میلیون و 18 میلیون تومان پرداخت شده است.

فشایی درباره جمع‌آوری متکدیان و وضع نابسامان تکدی گری در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حوزه جمع آوری متکدیان ما مصونیت قضایی نداریم و جمع‌آوری این افراد باید به صورت تیمی به همراه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند نیروی انتظامی، نماینده دادستانی، نماینده فرمانداری و غیره انجام شود و بهزیستی به تنهایی وظیفه جمع آوری متکدیان را ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوب شورای عالی، وزارت کشور وظیفه ساماندهی و جمع آوری متکدیان با همکاری برخی سازمان ها عهده دار است.

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس یادآور شد: تاکنون 24 نفر از متکدیان گنبدکاووس که اغلب مهاجران اتباع خارجه هستند در مراکز ترک اعتیاد و مرکز سالمندان شهرستان ساماندهی شدند.

بیش از 4 میلیارد ریال مشارکت مردمی در گنبدکاووس جمع آوری شد

وی ابراز کرد: در شش ماهه امسال 424 میلیون و 186 هزار تومان مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی و 347 میلیون و 302 هزار تومان به صورت غیرنقدی و 14 میلیون و 500 هزار تومان در قالب ارائه خدمات جمع‌آوری شده و بین یکهزار و 733 نفر مددجو توزیع شده است.

فشایی افزود: در گنبدکاووس 384 کودک 3 قلو به بالا در 183 خانوار زندگی می کنند که خدمات غیرمستمر مانند تامین شیر خشک و پرداخت 80 هزار تومان هر چند ماه یکبار پرداخت می‌شود.

وی در حوزه بینایی و شنوایی‌سنجی اظهار داشت: بهزیستی 170 وظیفه دارد که یکی از وظایف مهم آن غربالگری بینایی و شنوایی کودکان زیر 6 سال است و در 6 ماهه امسال 6 هزارو 622 نفر در حوزه شنوایی و 5 هزارو 570 نفر در حوزه بینایی غربالگری شدند و جراحی و یا کاشت حلزون برای این کودکان با دریافت مبلغ بسیار ناچیز از طرف خانواده‌ها انجام می‌شود و در راستای تعمیر و تعویض قطعات عینک و یا حلزون نیز کمک هزینه‌هایی پرداخت می‌شود.

مرکز مهر خانواده به کودکان طلاق در گنبدکاووس خدمات رسانی می‌کند

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: برای نخستین بار در استان گلستان، مرکز مهر خانواده برای ارائه خدمات به کودکان طلاق در گنبدکاووس فعال شد.

خلیل کاووسی اظهار داشت: 30 درصد زوجینی که به هر علت در گنبدکاووس طلاق می‌گیرند دارای فرزند هستند و بیشتر برای دیدار با فرزندان خود بعد از طلاق مشکلاتی دارند.

وی افزود: برای ایجاد محیط آرام در زمان ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود، با همکاری دادگستری و بخش خصوصی مرکز مهر خانواده با حضور روان شناس و مددکار فعال شده که در حین ملاقات والدین با فرزندان،مشاوره‌های روان‌شناسی ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس بیان داشت: 738 پرونده زوجین در حال طلاق بررسی شده که 50 درصد عامل طلاق آنها اعتیاد همسر بوده و خیانت عامل دوم طلاق در این شهرستان است که بر اثر استفاده از ماهواره و فضاهای مجازی است.

وی ادامه داد: 796 زوج برای طلاق توافقی به مرکز اورژانس اجتماعی پذیرش شدند که این آمار جدا از طلاق عاطفی و طلاق رسمی است.

کاووسی درباره ساماندهی متکدیان گنبدکاووس گفت: در جمع‌آوری متکدیان اورژانس اجتماعی جز در موردهایی به صورت فوریت معرفی می‌شود، هیچ وظیفه‌ای ندارد و ساماندهی متکدیان بدون احداث و ایجاد اردوگاه در شهرستان ابتر خواهد ماند.

وی یادآور شد:امسال 253 تماس مرتبط با شماره تماس 123 اورژانس اجتماعی در حوزه کودک آزاری، همسر آزاری، خشونت علیه زنان و غیره برقرار شده و 131 خدمات سیار و 128 مورد مداخلات خانوادگی، فردی و اجتماعی توسط این اورژانس صورت گرفته است./تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز