امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مدیرکل پست استان گلستان خبر داد:

راه‌اندازی پایلوت «کار پوشه ایرانی» در گلستان

  • کد خبر :

    80929

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:26 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

3 114 300x185 - راه‌اندازی پایلوت «کار پوشه ایرانی» در گلستانترکمن‌نیوز: مدیرکل پست استان گلستان گفت: برای نخستین بار پرونده الکترونیکی ایرانیان با عنوان «کارپوشه ایرانی» به صورت پایلوت در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  مهرداد جلالی، در گفتگو با مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان، با بیان اینکه این کارپوشه برای هر فرد ایرانی یک ضرورت است، اظهار داشت: سوابق کاری، اسناد و مکاتبات بین افراد و ادارات در این کار پوشه به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این طرح توسط سازمان فناوری کشور مهیا شده است، تصریح کرد: این پوشه در واقع صندوق الکترونیکی افراد برای انجام کارهای دولتی بوده و مردم می‌توانند برای دریافت کد شناسایی ثبت‌نام کنند.

جلالی، ایجاد ارتباط  بین ادارات و سازمان‌ها و نیز افراد با یکدیگر را از مزیت‌های این طرح برشمرد.

وی، با بیان اینکه سه نوع دفاتر خدمات پستی در سطح استان فعال می‌باشد، گفت: در حال حاضر دفاتر دولتی شهری و روستایی، دفاتر پیشخوان شهری و دفاتر پیشخوان روستایی درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل پست استان گلستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 360 دفتر پیشخوان روستایی دراستان فعال است، تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از خدمات پستی بهره‌مند بوده و روستایی که به خدمات پستی دسترسی نداشته باشد، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات پست در اقصی نقاط کشور در دسترس عموم است، افزود: خود پستچی‌گری توسط افراد یکی از مشکلات پست است، زیرا آنان به جای اینکه با صرفه‌جویی در وقت، هزینه و کمک به کاهش ترافیک کارهای خود را به پست واگذار نمایند، خودشان امور اداری را انجام می‌دهند.

جلالی، گفت: برای بسیاری از افراد مراجعه به ادارات و یا نهادهای دولتی در دیگر استان‌ها سخت و هزینه بر است و این افراد می توانند از خدمت «پست دوسویه» استفاده نمایند.

وی توضیح داد: در پست دو سویه همکاران مستقر در آن استان و یا شهر با مراجعه به ادارات و یا نهادهای دولتی نسبت به انجام امور اداری هموطنان اقدام می‌نمایند.

جلالی، با بیان اینکه خرید اینترنتی نخستین بار توسط اداره پست جانمایی شد، افزود: این طرح درابتدا با طرح پست خرید فیزیکی آغاز شد و با ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی این روند با تغییراتی همراه شد.

وی، گفت: در طرح پست خرید فیزیکی سفارش کالا توسط افراد درخواست می‌شد و همکاران ما درهر نقطه از کشور آن کالا را خریداری و به دست متقاضی می‌رساندند، اما با ایجاد روش خرید اینترنتی شیوه خرید و ارسال کالا تغییر کرده است.

مدیرکل پست استان گلستان، با بیان اینکه خدمات پستی برای مرسولاتی با وزن 1 گرم الی 40 کیلوگرم ارائه می‌شود، گفت: ارسال مرسولات با وزن‌های بیشتر از 40 کیلوگرم توسط شرکت‌های حمل و نقل و باربری انجام می‌شود.

2 145 300x185 - راه‌اندازی پایلوت «کار پوشه ایرانی» در گلستان

جلالی، با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان در استان از 44 دفتر به  60 دفتر افزایش یافته است، اظهار کرد: ادارات پست در ساعات اداری به مردم خدمات ارائه می‌کنند، اما دفاتر خدمات پستی در ساعات بعدازظهر هم ارائه خدمت دارند و بر این اساس می‌توانند بهتر و بیشتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی از خدمت جدید اداره پست با عنوان «پست سرد» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بسیاری از محصولات گیاهی، دریایی و سیفی‌جات به دلیل ماندگاری کم قابل ارسال به مناطق دوردست نیست.

جلالی، افزود: ارسال این محصولات از قبیل انواع میوه‌جات، ماهی، رطب و … با استفاده از خودروهایی با تجهیزات خاص و یخچالدار تحت عنوان «پست سرد» امکان‌پذیر خواهد بود.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع یکسان‌سازی نشانی پستی برای همه افراد تحت عنوان خدمت «جی نف» خبر داد و گفت: نشانی پستی یکسان برای دریافت خدمات از ادارات مختلف و ارائه آدرس دقیق پستی برای همه افراد جامعه در این خدمت جدید پست ارائه می‌شود.

جلالی، افزود: راه‌اندازی سامانه «جی نف» می تواند از بروز اختلاف در ارائه آدرس و ایجاد برخی از مشکلات جلوگیری نماید و در ارائه خدمات مختلف اعم از اقتصادی، خدماتی و پزشکی کمک شایانی نماید.

مدیرکل پست استان گلستان، به موضوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات موثری از زمان دریافت تا مرحله تحویل مرسولات انجام شده است.

جلالی، افزود: ضدعفونی محیط کاری، کامیون‌ها و بسته‌های پستی در دستور کار قرار گرفت و امضای الکترونیکی مشتریان که با گوشی انجام می‌شد، با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا حذف گردید.

وی، با بیان اینکه تاکنون شیوع کرونا از طریق بسته های پستی دیده نشده است، گفت: طبق آمار جهانی ویروس از طریق بسته‌های پستی شیوع پیدا نمی‌کند و ویروس در مقوا و کارتن دوام چندانی ندارد.

جلالی، از ارسال اقلام بهداشتی، به همشهریان استان گلستان خبر داد و گفت: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به سایت  Salamati.yar.ir  نسبت به خرید و دریافت اقلام بهداشتی در درب منزل خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز