امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

با حضور مهمانان خارجی و هنرمندان داخلی برگزار شد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام در گلستان آغاز به کار کرد

خنجر آیین سنتی ترکمن 300x198 - دوازدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام در گلستان آغاز به کار کرداخبار فرهنگی- ترکمن نیوز- دوازدهین جشنواره اقوام ایران زمین عصر امروز در نمایشگاه بین المللی گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از فارس، حضور اقوام مختلف در سطح استان گلستان کرد، ترک، کتول و ترکمن، سیستانی، بلوچ و غیره به عنوان کانون فرهنگ اقوام شناخته شده است.

با دعوت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف از جمله کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، قبرس، غنا برای شرکت در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین حضور یافتند.

در بخش نمایشگاهی تعداد 167 غرفه ارائه شده است که تعداد 136 غرفه برای صنایع دستی درنظر گرفته شده است و 89 غرفه برای استان‌هایی است که از خارج از گلستان به این جشنواره شرکت کردند و تعداد 47 غرفه مربوط به استان گلستان است.

در نمایشگاه اقوام در شهرستان گنبدکاووس نیز به همین روال است تنها 87 غرفه صنایع‌دستی و 20 غرفه سوغات در این جشنواره در نظر گرفته شده است که 16 استان اعلام آمادگی کردند که در بخش نمایشگاه شرکت کنند.

در قسمت موسیقی این جشنواره موزیک، گروه موسیقی آیینی از سه استان کشور شرکت خواهند کرد استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سنندج، کردستان، گیلان، لرستان و مازندران است.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از قول مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: جشنواره امسال با توجه به تقارن با هفته وحدت از شادی و نشاط خوبی برخوردار خواهد بود

ابراهیم کریمی اظهار داشت: در دهه فجر امسال 100 بوم‌گردی و تا پایان سال 200 بوم‌گردی روستایی در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در 2 ماه گذشته 35 بومگردی روستایی و در زمان جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام 50 بوم‌گردی در گلستان افتتاح می شود.

وی افزود: امسال در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام روستاهای هدف گردشگری گلستان و کشور با ساختار جدید حضور دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان داشت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با کیفیت مطلوب‌تر از سال گذشته و حجم بالا 17 استان کشور با سیاه چادرهای خود شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: 20 شبکه و خبرگزاری معروف کشور و 20 کاردار و سفیر از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در این جشنواره شرکت می‌کنند، امید داریم جشنواره امسال با توجه به اینکه با هفته وحدت تقارن دارد از شادی و نشاط خوبی برخوردار باشد.

کریمی گفت: افتتاح این جشنواره در روز سه شنبه ۲۹ آذر ساعت 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان است و تا دوم آذرماه در این محل برپا است.

وی ابراز کرد: در روز سوم آذرماه هنرمندان و غرفه‌داران فرصت دارند تا وسایل خود را به جشنواره گنبدکاووس منتقل کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس روز یکشنبه چهارم آذر ساعت 17 در سالن المپیک افتتاح می‌شود و تا 7 آذر ماه ادامه دارد.

شایان ذکر است این جشنواره از 29 آبان لغایت دوم آذر ماه به مدت چهار روز در شهرستان گرگان، کیلومتر چهار جاده گرگان، آق‌قلا، نمایشگاه بین‌المللی گرگان و چهارم لغایت هفتم آذر به مدت چهار روز در شهرستان گنبدکاووس، میدان بسیج، مجموعه ورزشی المپیک برگزار می‌شود.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://tlgrm.in/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • محمد مهدی بهمنی

    سلام و روز بخیر، بهمنی هستم برای یک کتاب حوزه کودم و نوجوان نسخه اصل این عکس رو میخواستم لطفا با من تماس بگیرین متشکرم 09358481564

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز