امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سال پس از اولین گوشی اندرویدی 300x198 - ده سال پس از اولین گوشی اندرویدیعلم و فناوری جهان- ترکمن نیوز- امروز اندروید، رقیب اصلی و قدرتمند iOS اپل است که 85 درصد از گوشی‌های جهان را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، 10 سال پیش بود که گوشی HTC Dream توسط تی موبایل در آمریکا به نام G1 وارد بازار شد. به باور بسیاری این گوشی زشت و ضخیم بود و حالا پس از 10 سال گوشی‌های اندرویدی اپل را در زیبایی و کارایی به چالش کشیده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، داشتن کیبورد فیزیکی و نداشتن کیبورد مجازی مشکل‌ساز شد اما این گوشی 23 سپتامبر 2008 دنیای ما را تغییر داد و امروز 85 درصد از گوشی‌های جهان اندرویدی است.

قابلیت‌هایی مانند دوربین بهتر نصب اندروید شد و آن زمان ویژگی کپی/ پیست توانست محبوبیت زیادی برای گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند. اندروید اجازه کاستومایز کردن صفحات، فولدرها و … را به کاربر داد و این چیزی بود که آیفون نداشت و برگ برنده برای توسعه گوشی‌های اندرویدی شد.
ورود «اپ مارکت» که بعدها نامش «گوگل پلی» شد، تحولی عمده در دنیای اپلیکیشن قلمداد شد. اکوسیستم اپ‌ها عوض شد.

قرار گرفتن مجموعه نرم‌افزارهای گوگل ازجمله ایمیل و … روی گوشی اندرویدی در جذابیت آن مؤثر بود. گوگل مپ در این میان نقشه عمده را بازی کرد و اپل را از میدان رقابت بیرون کشاند.
لشگری از سازندگان اندرویدی به وجود آمد و دنیای گوشی‌های هوشمند متحول شد. موتورولا دروید گوشی بدیل آیفون شد و سامسونگ با سری نوت و قلم دیجیتال تحول بزرگی را در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کرد. اچ تی سی آن روزگار حرف اول را می‌زد اما حالا واحد موبایلش به قیمت 1.1 میلیارد دلار به مالکیت گوگل درآمده است. گوشی‌های نکسوس و پیکسل بخشی از وجود خود را مدیون مهندسان اچ تی سی است.
گوشی اندرویدی تنها رقیب واقعی آیفون اپل شد و امروز بر دنیای موبایل حکم می‌راند.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز