امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امام جمعه گنبدکاووس در جمع طلاب حوزه علمیه قم:

دشمنان به دنبال فتنه در سال ۹۸ هستند

  • کد خبر :

    42617

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:53 | ۰۶ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

IMG10302388 300x182 - دشمنان به دنبال فتنه در سال ۹۸ هستنداخبار اجتماعی– ترکمن نیوز- امروز دشمنان داخلی و خارجی برنامه های زیادی برای ایجاد فتنه در سال ۹۸ داشته و برخی از آنان با فعالیت های رسانه ای خود و استارت نافرمانی مدنی به دنبال راه اندازی آن در سال بعد هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در جلسه طلاب و فضلای شهرهای گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله که شب گذشته در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، اظهار داشت: ایشان اهل منطقه طلبه خیز مزج شاهرود بوده؛ اما در نجف اشرف به دنیا آمده و در محضر شهید آیت الله صدر تلمذ کرده و ویژگی های بارزی داشته اند.

وی ابراز داشت: یکی از دوستان از قول آیت الله شب زنده دار نقل می کرد که مرحوم آیت الله شاهرودی خدمت مقام معظم رهبری از خود تعبیر به سرباز داشته و می گفتند که ما سرباز شما هستیم که نشان دهنده بزرگی آن مرحوم است.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان ساخت: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی در معارفه آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس قوه قضائیه گفت: من به ایشان تبریک ریاست قوه قضائیه را نمی گویم؛ چون ایشان از مرجعیت گذشته و در این پست قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: دشمن در معامله بزرگ قرن به دنبال آن بود که ایران اسلامی را شکسته و به اهداف خود دست پیدا کند که «ایجاد بحران و تعارض ذهنی» و «سیاه نمایی در دستاوردهای نظام» از جمله برنامه آنان برای رسیدن به اهداف بوده است.

وی بیان داشت: دشمن با سیاه نمایی های خود آنطور مشکلات را بالا می برد تا مردم به این باور برسند که نظام اسلامی هیچ کاری برای این کشور نکرده و مردم در وضعیت بدی قرار دارند و وضعیت اسفناک است.

امام جمعه گنبدکاووس اظهار داشت: بودجه های عربستان سعودی، مجلس آمریکا و … در این راه خرج شده تا این باور را در مردم پرورش دهند و پایه های نظام را سست نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ابراز داشت: امروز دشمنان داخلی و خارجی برنامه های زیادی برای ایجاد فتنه در سال 98 داشته و برخی از آنان با فعالیت های رسانه ای خود و استارت نافرمانی مدنی به دنبال راه اندازی آن در سال بعد هستند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز این افراد آنچنان در حال سیاه نمایی هستند که دستاوردهای نظام را نادیده گرفته و بسیاری از واضحات را زیر سوال می برند که نشان از دریدگی آنان دارد.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان این مطلب که سیاه نمایی، جنگ روانی دشمن است، تصریح کرد: امروز نیازمند حضور سیاسیون بصیر در مناطق گوناگون کشور هستیم تا بتوانند دستاوردهای انقلاب را تبیین کرده و با سیاه نمایی ها مقابله نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرده و بسترسازی زیادی در کشورهای مختلف انجام شده است که شاهد آن در جهان هستیم.

وی اظهار داشت: ما باید نظام را بزرگتر از دستگاه های اجرایی کشور ببینیم؛ «ایستادگی» و «عدم تغییر جهت» از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید به آن ببالیم.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز داشت: انقلاب در کشورهای مختلفی به وقوع پیوست؛ اما هیچ انقلابی ماندگار نشد و در مقابل طوفان توطئه ها شکست خورد و به اتمام رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی خاطرنشان ساخت: در ایران اسلامی توطئه های بزرگی به وقوع پیوست که هرکدام از آنان می توانست این نظام را از پای بیندازد، اما نظام محکم ایستاد و تکان نخورد.

وی با بیان این مطلب که اگر دستاوردهای نظام را با سایر کشورها مقایسه کنیم، به مباحث بزرگی خواهیم رسید، تصریح کرد: یکی از فرماندهان نیروی دریایی می گفت که ما اول انقلاب برای واردات سلاح در تحریم بودیم؛ اما امروز برای صادرات آن تحریمیم که سخن پرمغزی است.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت منطقه شرق استان، مخصوصا گنبدکاووس پرداخت و بیان داشت: چشم امید ما به قم است و نیازمند حضور طلاب و فضلای گلستانی در منطقه هستیم تا بتوانیم از حضور آنان استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهار داشت: ما به عنوان سرباز در منطقه حضور داشته و اگر کاری از دست ما بربیاید، برای طلاب و فضلا فروگذار نخواهیم کرد.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام عراقی، نماینده طلاب گنبد و مینودشت نیز ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، به ایراد سخن پرداخت و گفت: خدمت به طلاب در شهر مقدس قم، مسئولیت مهمی است و برای رسیدن به اهداف، نیازمند همکاری اساتید، طلاب و … هستیم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه و جهان اسلام است و امام راحل از این انقلاب به عنوان معجزه قرن یاد کرده اند که نشانه بزرگی آن است.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت ابراز داشت: امروز دشمن به دنبال سیاه نمایی و زیرسوال بردن ارزش های انقلاب اسلامی است تا بتواند این انقلاب را دچار مشکل نماید؛ در این فضا تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف ماست تا بتوانیم حقائق را برای جامعه ارائه نماییم.

حجت الاسلام عراقی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ایجاد بانک اطلاعات طلاب شرق استان گلستان، برگزاری سه جلسه طلاب، پیگیری طرح معیشت طلاب و … از جمله فعالیت ها بوده است.

وی در ادامه خطاب به امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: ما در میان طلاب شرق استان، طلابی را داریم که استاد حوزه و دانشگاه بوده و مدارک علمی سطح سه و چهار دارند که ظرفیتی برای منطقه شرق استان بوده و می توان از این عزیزان استفاده کرد.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت بیان داشت: امروز برخی از طلاب موفق ما در استان های دیگر مشغول به تبلیغ بوده و می توان از ظرفیت این عزیزان در خود منطقه استفاده نماییم.

منبع: hawzahnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز