امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    27342

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:58 | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Jashnvareh Razavi 21T 300x227 - دستاورد مهم جشنواره کتابخوانی رضوی شناخت استعدادها استفرهنگی-ترکمن نیوز- اکبر صحرایی معتقد است که پایداری و ماندگاری جشنواره کتابخوانی رضوی بسته به استمرار آن است، زیرا فعالیت های هنری و اصولی به کار زیربنایی نیاز دارد و باید برای آینده آن ها نقشه راه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، خالق کتاب برگزیده «حافظ هفت» با بیان اینکه بسیار خوشحالم که جشنواره کتابخوانی رضوی با پتانسیل بسیار خود در ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی، استمرار داشته و شاهد برگزاری چندین دوره آن هستیم، گفت: ادامه دار شدن این رویداد و ارتباط با بزرگان ادبی و نویسندگان صاحب سبک، این جشنواره را به سوی مردمی تر و حرفه ای تر شدن سوق داده است.

اکبرصحرایی با اشاره به اینکه پایان هر جشنواره در واقع شروع آن جشنواره است، زیرا نهالی که کاشته شده است به ثمر می نشیند، گفت: بسیاری از جشنواره های هنری و ادبی که در ایران برگزار می شود، ناقص رها شده و پس از برگزاری مراسم اختتامیه به فراموشی سپرده می شود، اما جشنواره کتابخوانی رضوی استمرار خود را حفظ کرده است.

او با تأکید بر اینکه مهم ترین دستاورد جشنواره کتابخوانی رضوی شناخت استعدادها است، گفت: در این جشنواره هم می توان کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتاب را شناسایی کرد و برای آن ها برنامه داشت و هم می توان سراغ استعداد های اهل قلم رفت و با شناسایی نویسندگان با استعداد که تاکنون در زمینه های مذهبی قلم نزده اند، آن ها را به سمت و سوی خلق آثار داستانی، پژوهشی و تاریخی درباره امام رضا(ع) هدایت کرد.

صحرایی معرفی کتاب های برتر در حوزه رضوی را از دیگر خدمات جشنواره رضوی دانست و گفت: با معرفی کتاب های ارزشی در جشنواره ها، این کتاب ها معمولا در معرض توجه قرار خواهد گرفت و پس از جشنواره نیز با تجدید چاپ و انتشار در بازار، زمینه مطالعه کتاب های برتر و استقبال عمومی از این آثار افزایش می یابد.

به گفته این نویسنده ادبیات دفاع مقدس فارس، نهادینه کردن فرهنگ رضوی، کشف استعدادها، جمع آوری آثار فاخر و ارائه به جامعه راز پویایی و زنده ماندن جشنواره کتابخوانی رضوی است.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز