امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

دانلود مستقیم نرم افزار اندرویدی «دیوان مخدومقلی فراغی»، به همراه متن لاتین ترکمنی و ترجمه فارسی و خوانش اشعار.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ این برنامه حاصل زحمات گروه تخصصی دیوان مخدومقلی فراغی است. OIP 182x300 - دانلود رایگان نرم افزار اندرویدی «دیوان مخدومقلی فراغی» این اساتید عبارتند از: محمود عطاگزلی (تصحیح اشعار و سرپرستی گروه تخصصی)، فرهاد تاقی‌زاده (مهندس برنامه‌نویس)، شاعر حمید چپرلی (خوانش اشعار)، نازمحمد گری (ترجمه فارسی اشعار)، شاعر محمدصفا سیدی (بازنگری اشعار و ترجمه‌ها).

این برنامه کاملا برنامه‌نویسی شده و از برنامه‌های آماده استفاده نشده است و این به ارزش کار آنها افزوده است. با توجه به اینکه خوانش اشعار مخدومقلی فراغی تاکنون با اشتباهاتی همراه بوده است، خوانش دوباره در اولویت‌های کاری این گروه قرار دارد. خوانش اشعار توسط شاعر ترکمن حمید چپرلی با نظارت آقای محمود عطاگزلی دوباره در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۵۰ شعر از نو خوانده شده و بیشتر آنها در برنامه بارگذاری شده است.

برنامه به دو زبان فارسی و ترکمنی ایران و ترکمنستان است. اکنون ۴۴۵ شعر مخدومقلی ایشان در برنامه بارگذاری شده ‏است. محققین می‌توانند از نرم افزار دیوان مخدومقلی فراغی با امکانات جستجو که این برنامه دارد از آن برای کارهای ‏تحقیقاتی خود بهره ببرند. علاقمندان مخدومقلی می‌توانند به خوانش تمامی اشعار گوش فرا دهند و درکنار خواندن متن ترکمنی ‏اشعار، با ترجمه روان و عامه فهمی که با کلیک بر روی هر بند از شعر فعال می‌گردد درک بهتری از گفته‌های پدر معنوی ‏ترکمنها مخدومقلی فراغیir.pyragyDiwan 783412945939 182x300 - دانلود رایگان نرم افزار اندرویدی «دیوان مخدومقلی فراغی» داشته باشند.

از دیگر امکانات نرم افزار ردیف کردن عناوین شعرها بصورت الفبایی و نیز ردیف ‏کردن عناوین با توجه به قافیه‌ی اشعار است. نمایش اشعار با تقسیم‌بندی وزن و قالب از امکانات دیگر برنامه است. ‏اشتراک‌گذاری متن اشعار و ترجمه آن به صورت انتخابی از دیگر ویژگیهای این برنامه است. ‏
کاربردی‌تر کردن برنامه با پیشنهادات کاربران بهتر انجام خواهد گرفت. علاقمندان از منوی پیام می‌توانند نکته نظرات خود ‏را ارسال دارند. ‏

برای این اساتید آرزوی توفیقات بیشتر در خدمت به فرهنگ و ادبیات ترکمنی داریم.

 

این برنامه را برای استفاده در گوشی‌های اندروید از آدرس ذیل می‌توانید دریافت دارید:

برنامه دیوان مخدومقلی (مختومقلی) فراغی – دانلود | کافه بازار (cafebazaar.ir)

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز