امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85937

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:26 | ۰۱ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

خیابان‌های گلستان 300x203 - خلوتی و سکوت خیابان‌های گلستانترکمن نیوز:  آغاز طرح تشدید محدودیت کرونایی از امروز شنبه هر چند بخش عمده ای از اصناف و بازاریان را خانه نشین کرد اما خلوتی و سکوت خیابان‎‌ها به خصوص مراکز پرتجمع، امید به قطع زنجیره ابتلا به کرونا در استان گلستان با چهار شهر دارای وضعیت قرمز را افزایش داد.

خلوتی بزرگ‌راه های منتهی به شهرهای بزرگ گلستان بویژه گرگان و گنبد اولین نشانه جدی گرفتن محدودیت کرونایی توسط ساکنان استان است.

بر اساس مشاهدات صبح امروز خبرنگاران ایرنا؛ بر خلاف همیشه، ورود به گرگان آسان و بدون گرفتار شدن در ترافیک اولیه صبح امکان پذیر است.

تاکسی های شهری گرگان که اغلب در ساعات اول صبح به سختی پیدا می شوند صبح امروز در مسیر منتهی به خیابان های اصلی منتظر مسافر هستند.

روزهای قبل تکمیل ظرفیت تاکسی های گرگان در مبادی ورودی به کمتر از یک دقیقه زمان احتیاج داشت اما امروز رانندگان چاره ای جز فریاد زدن مسیر برای جذب مسافر ندارند.

منع تردد خودروهای شخصی، مینی بوس ها را که به دلیل استقبال نشدن از طرف مردم، مدت ها است دل از حضور در بزرگراه های منتهی به گرگان شسته اند بار دیگر روانه جاده ها کرد.

ترس از جریمه سبب شد کارمندان شاغل در سایر شهرها از خودروهای شخصی برای رسیدن به محل کار چشم پوشی کرده و به استفاده از خودروهای عمومی بین شهری مانند تاکسی و مینی بوس روی آورند.

افزایش تقاضا برای استفاده از خودروهای عمومی موجب ازدحام در ایستگاه ها و ترمینال‌های بین شهری به خصوص در ساعات اول صبح و زمان مراجعه کارمندان شد.

خیابان های گرگان هم خلوت و خالی از تردد است.

بسته بودن مغازه ها و مراکز خرید، تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی، کاهش ظرفیت ادارات و در نتیجه کم شدن مراجعات، خلوتی خیابان های گرگان را تشدید کرد.

در نتیجه این کاهش تردد، از تعداد مسافران درون شهری هم کاسته شده و برخی خودروهای مسافربر شخصی و حتی تاکسی ها ماندن در خانه را به گشت و گذار در شهر خالی از مسافر ترجیح داده اند.

کاهش تردد بین شهری و مراجعه نکردن به شهرهای ساحلی برای خرید ماهی و ترس از فاسد شدن آن، بر قیمت برخی آبزیان دریایی نیز تاثیر گذاشت و باعث کاهش قیمت حدود ۱۰ درصدی انواع ماهیان شد.

در معابر ورودی به شهرهای قرمز ماموران نیروی انتظامی با برپایی ایست و بازرسی از ورود خودروهای غیربومی ممانعت کرده و با فهرست کردن اسامی و شماره پلاک متعلق به کارکنان تلاش دارند به وضعیت مبهم این حوزه سر و سامان دهند.

گلستان2 300x216 - خلوتی و سکوت خیابان‌های گلستان

نبود دستورالعمل مشخص برای اجرای نظارت بر تردد خودروهای متعلق به کارمندان که در شهرهای غیرمحل سکونت خود مشغول به کار هستند سبب شده تا در برخی از ایستگاه های ایست و بازرسی تنش های محدود بین شهروندان و ماموران انتظامی ایجاد شود.

حضور نیروهای بسیج در کنار سایر دستگاه ها برای نظارت بر واحدهای صنفی مشهود است.

در برخی روستاهای گلستان به ویژه مناطق دارای ظرفیت گردشگری محدودیت تردد با ابتکار عمل اهالی در حال انجام است و اجازه ورود به خودروهای غیربومی داده نمی شود.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرستانهای گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و بقیه ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

از امروز شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.

گزارش از: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز