امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ghorbani 15a 300x244 - خط عریض در ایستگاه اینچه‌برون 5 آذر افتتاح می‌شودگلستان-ایتنانیوز-  مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2 گفت: خط عریض در ایستگاه اینچه‌برون به طول 3 هزار و 200 متر در تاریخ پنجم آذرماه امسال افتتاح خواهد شد که پس از افتتاح آن باید به سمت احداث ایستگاه تعویض بوژی برویم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي ترکمن‌هاي ايران،  محمدرضا قربانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه راه‌آهن در استان گلستان با توجه به زیرساخت‌های موجود و جوان بودن استان از برخی استان‌های دیگر عقب است.

وی ادامه داد: برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب راه‌آهن در استان گلستان باید تلاش‌های زیادی صورت گیرد و تمام تلاش ما این است که در ایستگاه اینچه‌برون و ایستگاه گرگان زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو تصریح کرد: در ایستگاه اینچه‌برون به دنبال این هستیم که یک پروژه را با مشارکت سرمایه‌گذار به ارزش 102 میلیارد تومان را به اجرا برسانیم که مناقصه اجرای پروژه انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر با باز شدن پاکت‌ها، برنده مناقصه مشخص و اجرای پروژه آغاز شود.

قربانی گفت: در این پروژه قصد داریم با احداث خط آهن، زیرساخت را در ایستگاه اینچه‌برون گسترش دهیم که خوشبختانه با نگاه بسیار مساعد و مناسب سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نسبت به ورود سرمایه‌گذار به توسعه زیرساخت‌های استان، شرایط مناسبی در این عرصه در استان فراهم است.

وی تاکید کرد: به طور حتم با این رویه‌ای که در استان پیش گرفت شده و حمایتی که استاندار گلستان از بخش ریلی دارند که یک فرصت برای استان محسوب می‌شود، می‌توان طی سال‌های پیش‌رو زیرساخت‌های لازم برای توسعه خط آهن را با سرعت پیش ببریم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو تصریح کرد: خط عریض در منطقه اینچه‌برون نیز با اعتبار 22 میلیارد تومان در حال احداث است و امیدواریم بتوانیم برای پایانه نفتی نیز اعتبار لازم را اخذ کنیم تا بتوانیم این پایانه را احداث کنیم.

قربانی گفت: به دنبال آن هستیم که بتوانیم اعتبارات لازم را برای بندرخشک اینچه‌برون جذب کنیم و همه مسوولان استانی بخصوص استاندار گلستان، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و آقای دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که خودشان این بندرخشک را کلنگ‌زنی کردند، نگاه حمایتی نسبت به بندرخشک اینچه‌برون دارند که امیدواریم این بندر هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی بندرخشک اینچه‌برون در مسیر کریدور ترانزیتی قرار می‌گیریم و باعث می‌شود بسیاری از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و توطئه‌ها برای ضربه زدن به ایران اسلامی خنثی شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو در خصوص احداث خط عریض و ایستگاه بوژی در استان گلستان، گفت: ما در حال حاضر خط عریض در کشور وجود ندارد و در حال حاضر خط عریض در ایستگاه اینچه‌برون به طول 3 هزار و 200 متر در حال احداث است و به استاندار گلستان قول دادیم که این خط عریض در تاریخ پنجم آذرماه امسال این خط عریض را افتتاح کنیم.

قربانی بیان کرد: با افتتاح خط عریض باید به سمت احداث تجهیزات ایستگاه تعویض بوژی برویم که تجهیزات تعویض بوژی و خریدن بوژی لازم نزدیک به 392 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در حال رایزنی با ستاد هستم که کارهایی را در رابطه با تعویض بوژی انجام دهیم که با ورود بخش حاکمیتی و اعتبارات دولتی بتوانیم در حوزه خرید تجهیزات، بخش خصوصی وارد عرصه شود تا هرچه سریع‌تر این ایستگاه تعویض بوژی در ایستگاه اینچه‌برون راه‌اندازی شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو تصریح کرد: به طور حتم در افق 1414 که برای اینچه‌برون دیده شده تمام این طرح‌ها عملیاتی می‌شود اما ما در تلاش هستیم که این پروژه‌ها تا قبل از آن تاریخ اجرایی شود.

منبع:فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز