امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رضا ملکان فنی و حرفه ای گنبدکاووس 1 300x188 - خسارت بیش از 3 ونیم میلیاردی به آموزشگاه‌های گنبدکاووس/90 درصد آموزشگاه‌های خصوصی استیجاری استترکمن نیوز: رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس: از امروز دوشنبه هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمدرضا ملکان در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (31 تیرماه الی 6 مرداد) به اصحاب رسانه اظهار کرد: در آغاز سال با توجه به شیوع کرونا همانند سراسر کشور در گنبدکاووس نیز آموزشگاه‌های بخش خصوصی تعطیل شد.

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد شهرستان در زمان شیوع کرونا مجموعا 18 هزار و 410 عدد ماسک برای شهروندان تا تاریخ 15 فروردین تولید و رایگان توزیع شد و 280 گان برای مراکز درمانی و 1365 دست لباس مخصوص و حدود یک میلیون تومان نیز برای خرید لوازم بهداشتی به نیروهای خدماتی از طرف آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اهدا شد.

ملکان تصریح کرد: با توجه به نزدیکی این مرکز با بیمارستان پیامبر اعظم (مرکز بستری بیماران کرونایی گنبدکاووس) به عنوان نقاهتگاه معرفی شد و با کمک خیرین 24 تخت برای شرایط بحران آماده خدمات است.

وی در ادامه در خصوص عملکرد یکساله مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس گفت:  در سال 98 سهمیه آموزشی با توجه به اعلام تعهد از طرف مرکز استان برای این شهرستان 487 هزار و 880 نفر ساعت بود در بخش دولتی که در پایان سال 98 با وجود شیوع کرونا 652 هزار 763 نفر ساعت عملکرد آموزشی در حوزه‌های پادگان، سکونتگاه‌های غیررسمی (زنان سرپرست خانوار) کارگاه‌های ثابت، کارگاه روستایی، کارگاه زندان و حوزه اصناف و صنایع، کارگاه عشایری و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی داشتیم.

ملکان افزود: در مراکز آموزشی ثابت 8 رشته آموزشی داریم که شامل: برق و خودرو، تاسیسات برودتیريا، برق صنعتی، جوشکاری، تاسیسات حرارتی، مکانیک 18 ماهه، تعمیر موتورسیکلت و تابلوساز برق می‌باشد. همچنین در آموزش حوزه روستایی: در رشته‌های: دامپروری، کشاورزی، صنایع دوخت فعالیت آموزشی داریم و در حوزه زنان سرپرست خانوار: کشاورزی آموزش داده می‌شود که عمده فعالیت آن پرورش قارچ است و همچنین صنایع دوخت و فرهنگ و هنر می‌باشد که گلیم‌بافی و قالی‌بافی آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی برای روستاها تقاضا محور بوده و با توجه به نیاز روستاها کارگاه آموزشی اجرا می‌شود.

رییس فنی و حرفه ای گنبدکاووس با اشاره به تعهد این مرکز برای 64 آموزشگاه آزاد سطح شهر در سال 98 اعلام داشت: تعهد از طرف استان 536 هزار نفر ساعت بود که 556 هزار و 121 نفر ساعت آموزش در حوزه‌های فرهنگ و هنر، خدمات، صنعت و کشاورزی عملکرد داشتیم.

ملکان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در همین راستا سال 99 را در جهت رسیدن به جهش تولید به عنوان سال جهش مهارت تعریف کرده است.

وی افزود: در سطح کشوری برای نخستین بار شورای مهارت ملی تشکیل شد و اولین بار روز چهارشنبه این هفته جلسه شورای مهارت شهرستانی به ریاست فرماندار و با دبیری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

رضا ملکان فنی و حرفه ای گنبدکاووس 2 300x188 - خسارت بیش از 3 ونیم میلیاردی به آموزشگاه‌های گنبدکاووس/90 درصد آموزشگاه‌های خصوصی استیجاری استملکان با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: در جهت رفع بحران در حوزه اشتغال، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال ایجاد نهضت مهارت‌آموزی در سطح کشور است.

رییس فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس در خصوص عملکرد این مرکز در سال 99 اظهار داشت: امسال به علت شیوع کرونا 20 درصد سهمیه آموزشی نسبت به سال گذشته کاهش یافت و 393 هزار و 298 نفر ساعت برای بخش دولتی و برای بخش خصوصی نیز 443 هزار و 54 نفر ساعت اعلام شد.

وی تصریح کرد: در 4 ماهه نیمه اول سال 139 هزار و 714 نفر ساعت عملکرد داشتیم اما با وجود تعطیلی به خاطر بیماری کرونا همچنان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای تعطیل است و در بخش خصوصی نیز تنها 26 هزار و 966 نفر ساعت که کاملا آسیب در این حوزه مشهود است و علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم تا مراکز آموزش خصوصی را به نحوی بازگشایی کنیم امکانش فراهم نشد و به دلیل خطرات ناشی از کرونا همچنان به علت تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد بیشترین آسیب را دیده است.

وی افزود: 90 درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس به صورت استیجاری بوده و حداقل بیش از 3 و نیم میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

وی خاطرنشان شد: 70 درصد تجهیزات آموزشی مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس فرسوده شده است و در 3 سال اخیر توانستیم تنها 30 درصد از این تجهیزات را نوسازی کنیم.

محمدرضا ملکان در خاتمه گفت: برای نوسازی تجهیزات فنی و حرفه‌ای 11 میلیارد ریال درخواست کرده‌ایم و برای تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان گنبدکاووس نیز 45 میلیارد ریال درخواست داشتیم که در صورت تامین اعتبار، این مرکز نیز تکمیل و در هفته دولت سال 1400 افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز