امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    27949

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:53 | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ارزنده ترین نمود فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است 300x209 - حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی استاخبار اجتماعی – ترکمن نیوز- دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان گفت: حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، حجت الاسلام نورعلی دیلم با اشاره به اینکه، دستور به حجاب در همه ادیان ابراهیمی و فرهنگ ها مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: این نمود عظیم فرهنگی و اجتماعی از مشخصه های زنان با فرهنگ و با اصالت در جامعه اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه، پوشش و حجاب در فرهنگ اصیل و تمدن ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، خاطر نشان کرد: این مهم در اشعار شعرا ، نقاشی ها و کتیبه های آن زمان به چشم می خورد و اهمیت ویژه ای داشته است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان با اشاره به اینکه اگر دین اسلام حجاب را واجب کرد بخاطر این است که جنبه های روانی، خانوادگی، اجتماعی و فردی را در نظر بگیرد، افزود: عفاف و حجاب ضمن اینکه به بهداشت و آرامش روانی جامعه کمک می کند، باعث صمیمیت بیشتر بین زن و شوهر می شود.

حجت الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی، دوری از چشم و هم چشمی و مدگرایی از آثار حجاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: اسلام با حضور زن در اجتماع مشکل ندارد و بلکه تاکید دارد حضور زن با حفظ موازین اسلامی باشد و به کانون خانواده اعم از شوهرداری و فرزند پروری لطمه نزند.

وی اظهارکرد: از دیدگاه اسلام حفظ حجاب باعث رشد و کمال و بروز استعدادهای نهفته بانوان می شود و زن را از توجه به ظاهر و زیورهای مادی و به نمایش گذاشتن زیبایی ها، تبرج و خودآرایی دور می کند.

حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود، مقابله با حجاب در تاریخ معاصر را از توطئه های همیشگی دشمنان برشمر و خاطرنشان کرد: این توطئه دشمنان از زمان رضا شاه با بحث متحدالشکل کردن لباسها و کشف حجاب شروع شد و هنوز هم با چهارشنبه های سفید به دنبال کشف حجاب و ایجاد بی بند و باری و ناهنجاری در جامعه هستند، غافل از اینکه زنان و دختران این سرزمین برای حاکمیت ارزشهای دینی هزاران شهید را اهداء کردند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان افزود: فراهم کردن فضای مناسب فرهنگی برای مردم وظیفه حاکمیت در نظام اسلامی است و این امر با مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظیفه 26 دستگاه را با 310 شرح وظیفه و ماموریت در حوزه عفاف و حجاب مشخص کرد و انتظار داریم که ادارت مخاطب این مصوبه به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، وظیفه بعدی را مردم بعهده دارند، گفت: مردم با امر به معروف و نهی از منکر با بد حجابی ها و بی حجابی ها مقابله نمایند و رعایت حجاب شرعی را بصورت یک مطالبه عمومی از مسئولین و دستگاه های متولی بخواهند و از نیروی انتظامی و دادگستری درخواست داریم با افرادی که مغرضانه و با هدف، به دنبال گسترش فرهنگ بی حجابی و برهنگی در جامعه هستند شدیدا برخورد کند.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز