امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    4226

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:33 | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

abdoos 14m 300x211 - حاشیه‌های آشوراده قوی‌تر از مسائل زیست‌محیطی آن استاخبار محیط زیست-ایتنانیوز-  مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری آشوراده موافقت نکرده است، گفت: ظاهرا حاشیه های آشوراده قوی تر از مسائل زیست محیطی آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ظاهرا قبل از انتصاب بنده به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، دکتر کلانتری (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست) جلسه ای با استاندار گلستان داشته اند که بعد از آن مسائلی در رسانه ها منتشر شد.

وی با یادآوری اینکه این مسائل از صدور مجوز برای اجرای طرح گردشگری در آشوراده حکایت داشت، افزود: این موضوع از سوی دکتر کلانتری تکذیب شد و تکذیبه آن در سایت سازمان حفاظت محیط زیست رسما منتشر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: ان شاء الله اگر در خصوص آشوراده قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود قطعا با رعایت موازین قانونی و اصول حفظ محیط زیست و اکولوژیک سرزمین خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که طرح طبیعت گردی آشوراده در دولت قبل توسط استانداری گلستان با رعایت موازین زیست محیطی و تایید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست تدوین و مورد تایید خانم ابتکاری بود، آیا دلایل زیست محیطی برای مخالفت های اخیر وجود دارد یا حواشی مطرح است، بیان کرد: به اعتقاد من جنبه حاشیه ای آشوراده از مسائل زیست محیطی آن قوی تر بوده است.

با ظرافت و وسواس عمل می کنیم

وی اضافه کرد: البته آشوراده سابقه واگذاری ۳۸۰ هکتاری را به قیمت خیلی نازل دارد که با ورود سازمان بازرسی کشور در دولت نهم این اراضی مجدد به دولت پس داده شد و اسناد آن مجدد به نام سازمان جنگل ها و مراتع صادر شد.

عبدوس تصریح کرد: چون این سابقه در پرونده آشوراده هست باید خیلی با دقت، ظرافت، حساسیت و وسواس وارد شویم.

وی تاکید کرد: هرگونه طرحی که بخواهد در آشوراده به منظور تولید اشتغال و بهره برداری مردم از ظرفیت طبیعی آن انجام شود باید با ظرافت عمل شود و امیدوارم با تجربیات خوبی که در این استان هست و بضاعت بنده این مسئله را با بررسی کارشناسی و حساسیت به نتیجه برسانیم.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز