امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تاکید امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس به مسئولین استانی

جذب سرمایه گذار و حمایت از مدیران بومی حق ذاتی مردم گنبد کاووس است+عکس

  • کد خبر :

    15385

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:57 | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Noorizad Turkmensnews 300x205 - جذب سرمایه گذار و حمایت از مدیران بومی حق ذاتی مردم گنبد کاووس است+عکساخبار اجتماعی گنبد کاووستورکمن نیوز امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته 17 فروردین ماه بر حمایت جدی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطح شهرستان و نیز جذب نیروهای بومی در ادارات، سازمان ها و موسسات دولتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،    حاج آخوند عبدالباسط نوریزاد با توجه به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالاهای ایرانی تصریح کرد: یکی از سیاست های کلان دولت جمهوری اسلامی در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور دعوت و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنایع و تولیدات کشوراست و در این جهت اقدامات بسیاری نیز انجام شده است .

وی خطاب به مس‍‍‍‍‍ئولین شهرستان، بویژه استاندار گلستان گفت: از مسئولین درخواست می کنم، نسبت به هدایت و حمایت از سرمایه گذاری و توسعه صنعت شهرستان گنبدکاووس عنایت ویژه و همت جدی تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا از بوروکراسی و کاغذ بازی های معمول نسبت به سرمایه گذاران کاسته و زمینه را جهت احداث کارخانجات و راه اندازی شرکت های تولیدی، خدماتی و اشتغالزایی مهیا کنند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: امروزه کسب و معیشت مردم با معضلات و مشکلات فراوانی روبرو است و سفره های مردم کوچکتر شده و روزگار مردم منطقه به سختی می گذرد .

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد افزود: همه ما و مسئولین در قبال عملکردمان در پیشگاه خدا و این مردم مسئول هستیم و باید به فکر گره گشایی و خدمت به مردم باشیم .

وی گفت: شنیده ام؛ سرمایه گذاری از شهرستانی دیگر جهت سرمایه گذاری به شهرک صنعتی گنبدکاووس مراجعه کرده ولی دربان شهرک اجازه ورود به سرمایه گذار نداده است.

وی تصریح کرد: چگونه است که یک دربان بدون هماهنگی با مسئولین چنین اقدامی انجام داده و موجب سرخوردگی و بازگشت سرمایه گذار از شهرستان شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مهمترین اولویت مسئولین پس از جذب سرمایه گذار، اشتغالزایی و به کارگیری نیروهای بومی است افزود: متاسفانه هنگامی که تشکیلاتی در این شهرستان راه اندازی می شود کارکنان آن از شهرستان های دیگر استخدام می شوند و این امر اجحاف درحق جوانان تحصیل کرده بومی است.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد افزود: برای استخدام در ادارات، دانشگاه ها و موسسات سطح شهرستان نیروهای تحصیل کرده، مستعد و کارشناسان زبده بسیاری در شهرستان هست ولی بدلایل واهی و یا مهر عدم صلاحیت از استخدام باز می مانند و نور چشمی ها را از دیگر شهرستان ها در این مراکز استخدام می کنند .

وی خطاب به نمایندگان مجلس، فرماندار و مسئولین شهرستان گفت: مقام ها و پست ها همه امانت الهی و مردمی هستند و روزی باید پاسخگو باشیم،‌ بیایید همه دست به دست هم بدهیم و با همفکری و با حمایت هم سرمایه گذاران را به منطقه جذب کنیم تا پس از نتیجه گیری برای جوانان شهرستان اشتغالزایی ایجاد نماییم.

نوریزاد تصریح کرد: وقتی که شهرمان این همه دانش آموخته و تحصیل کرده بیکار دارد، چه لزومی دارد که از شهرها و یا استان های دیگر بیایند در ادارات، موسسات و سازمان های این شهر استخدام شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و همه مسوولان کلان کشور بر جذب سرمایه گذار و رونق اقتصاد کشور تاکید دارند و امیدوارم با عنایت خداوند و همت مسئولین نظام اسلامی و در سایه امنیت پایدار موجود از این بحران نیز سربلند بیرون بیاییم.

 

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه سخنان خود با اشاره به آزادی تعدادی از ایرانیان در بند از زندان های کشور ترکمنستان نیز گفت: هفته گذشته در سفر ریاست محترم جمهور به کشور ترکمنستان 283 تن از ایرانیان در بند در زندان های ترکمنستان آزاده شده و به کشورمان انتقال یافتند.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد افزود: برای رهایی این عزیزان، دکتر هاشمی استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولین قوه قضائیه و به ویژه حاج آقا نورمفیدی نماینده محترم مقام معظم رهبری زحمات بسیاری را متقبل شدند و پیگیری های آنان نیز نتیجه داد و موجب خرسندی و خوشحالی ایرانیان و مردم منطقه شد.

وی افزود: به نوبه خودم و از طرف مردم شریف منطقه و شهرستان گنبدکاووس از همه مسئولین که بانی این امر خیر شدند و زندانیان را به آغوش کشور و خانواده بازگرداندند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی گفت: این اقدام انسان دوستانه دولت و مسئولین خدمتی بزرگ و مردمی بود و انشاء الله بانیان آن از پاداش و اجر خداوند بهره‌مند خواهند بود.

خبرنگار: مصطفی صبوحی          انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز