امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

طیار کارگروه سلامت گنبدکاووس 4 300x206 - تکمیل پروژه های عمرانی و تجهیزات پزشکی حوزه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس را تاکید کرد+عکسگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس و بخش محروم داشلی برون در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان بر لزوم تکمیل پروژه های عمرانی و تکمیل و رفع کمبود تجهیزات پزشکی حوزه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس را تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  صبح امروز جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس با حضور نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و سایر مسئولین شهرستانی در حوزه بهداشت و درمان برگزار شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، ضمن تقدیر از دکتر فاضل برای دریافت مجوز دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان، گفت: مرکز درمانی شبانه روزی روستای مرزی کرند با وجود اینکه حدود یکسال از اتمام کار عمرانی آن می‌گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی تاکید کرد: گنبدکاووس به مرکزیت شرق گلستان است و به علت کمبود امکانات پزشکی بسیاری از بیماران و مصدومین شهرها و روستاهای مرزی به علت مسافت طولانی ۱۵۰ کیلومتری برای رسیدن به مراکز درمانی گنبدکاووس برای بهره برداری از درمان اورژانسی متاسفانه در مسیر جان می‌دهند.

طیار افزود: تخصیص ندادن دستگاه سی تی اسکن، تاخیر در راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی از شلوغی بیمارستان های دولتی گلایه کرد و افزود: بیماران شرق گلستان و روستاهای اطراف شهرستان برای دریافت خدمات درمانی صبح زود به بیمارستان مراجعه میکنند و مجبور هستند ساعت‌ها برای وزیت درمانی انتظار بکشند و گاها مجبور به عزیمت به بیمارستان‌های دیگر می‌شوند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از دکتر فاضل خواست تا هر چه سریعتر مشکلات بیمارستانها رفع شود در غیر اینصورت از طریق مراجع و دستگاه‌های بالاتر در مجلس موضوع را پیگیری خواهند کرد.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این نشست از تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت و ثبت آن در سامانه ناب (نرم افزار اطلاعات بهداشت) برای یک میلیون و 500 هزار شهروند این استان خبر داد.

عبدالرضا فاضل افزود: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در دو شهر گرگان و گنبدکاووس با مشکل مواجه است که شهروندان بویژه کارکنان ادارات و نهادهای دولتی بایستی برای تشکیل این پرونده از طریق سامانه ناب اقدام نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری کمبودهای بودجه ای و برخی مطالبات مراکز درمانی و بیمارستانی این استان از بیمه ها، تصریح کرد: این مشکلات سبب شده تا پرداخت حقوق و کارانه پزشکان و پرستاران و نیز نیروهای شرکتی مراکز درمانی با مشکل مواجه شود.
وی یادآور شد: علاوه بر عقب افتادگی یک ساله کارانه پزشکان و پرستاران گلستان، مراکز درمانی و بیمارستانی این استان نیز تا پایان سال گذشته مبلغ یکهزار و 700 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارند.

دکتر فاضل در پاسخ به برخی گلایه های نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه اندازی مرکز درمانی شبانه روزی کرند که ساختمان آن با نواقص زیادی از سوی بنیاد برکت 10 روز پیش تحویل شد، نیاز به صرف پنج تا 6 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و رفع مشکلات دارد.
به گفته وی، این مرکز درمانی تا 20 روز آینده به بهره برداری می رسد و راه اندازی بخش آنژیوگرافی (جراجی قلب و عروق) بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس نیز تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

فرهاد بدیعی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس اظهارداشت: ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا گلستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و آستان قدس رضوی از 6 تا 8 آذر برپا شده بود.

وی افزود: درمدت برپایی این بیمارستان 120 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و نیز پیراپزشک از شهرهای مختلف استان در 14 رشته داخلی، عفونی، قلب، اطفال، زنان، جراحی، چشم پزشکی، ارتوپدی، پوست، نورولوژی، رادیولوژی، داندانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، طب سنتی، سونوگرافی و بینایی سنجی به مردم دهستان کرند خدمات ارائه کردند.
دکتر بدیعی اضافه کرد: در مدت برپایی این بیمارستان چهار هزار و 986 نفر از اهالی منطقه مرزی کرند توسط پزشکان ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند و 2 هزار و 390 نفر نیز از خدمات بینایی سنجی، آزمایشگاه، مشاوره تغذیه، نوار قلب و طب سنتی بهره مند شدند.

معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست با قدردانی از دست اندرکاران برپایی بیمارستان صحرایی در کرند، خواستار توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شد.

عبدالقدیر کریمی، کمبود نیروی انسانی و خدماتی و نیز تجهیزات پزشکی درمراکز درمانی و بهداشتی گنبدکاووس را از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرد.

وی، اختصاص 175 میلیارد ریال برای بهسازی بیمارستان قدیمی شهدا و راه اندازی بخش اورژانس آن تا پایان امسال، راه اندازی مرکز درمانی شبانه روزی کرند تا 20 روز آینده، اختصاص دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تا یک ماه دیگر و صدور مجوز دانشگاه علوم پزشکی گنبدکاووس را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گلستان دراین شهرستان برشمرد.

کریمی همچنین بر تامین نیروی متخصص دندانپزشکی در کلینیک طالقانی گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: امکانات و تجهیزات این کلینیک مطلوب بوده که در صورت استقرار پزشک متخصص ارائه خدمات بهتر به مردم افزایش می یابد.

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز