امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    83333

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:45 | ۰۵ مهر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

13990702000129 Test PhotoN 300x151 - توسعه اقتصاد ازبکستان بدون اقتصاد دیجیتال امکان‌پذیر نیستترکمن نیوز: رئیس جمهور ازبکستان گفت: فناوری‌های دیجیتال در همه عرصه‌های زندگی انسان وارد شده و توسعه اقتصاد کشور بدون اقتصاد دیجیتال امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ شوکت میرضیایف در نشست ویدئویی کاربرد اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک در حوزه‌ها و مناطق این کشور اظهار داشت: فناوری‌های دیجیتال در همه عرصه‌های زندگی انسان وارد شده و توسعه اقتصاد کشور بدون اقتصاد دیجیتال امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: سال 2020 میلادی در کشور به عنوان «سال علم، شناخت و توسعه اقتصاد دیجیتال» اعلام شده و در این زمینه کارهای بزرگی آغاز شده است.

میرضیایف اظهار داشت: رؤسای مناطق باید درک کنند که بدون اقتصاد دیجیتال هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و کشور توسعه نمی‌یابد. بدین دلیل تا پایان سال جاری میلادی مسئولان هر حوزه و منطقه باید اقدامات بزرگی را در زمینه اقتصاد دیجیتالی انجام دهد. مردم این دگرگونی‌ها را باید در کاهش بوروکراسی و فساد و تسریع ارائه خدمات دولتی احساس کنند.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین پیش از هر چیز، بر لزوم اقتصاد دیجیتال، مواجهه مردم با آن و ایجاد راحتی در زندگی آنان تاکید کرد. در این راستا گروه‌های کاری، 530 طرح مناطقی و 280 طرح رشته‌ای تدوین کرده‌اند.

میرضیایف گفت: بدین ترتیب، سیستم «درمانگاه الکترونیک» بوروکراسی در موسسات پزشکی را تا 40 درصد و زمان انتظار برای نوبت را 60 درصد کاهش می‌دهد که بیمارستان‌های مرکزی و درمانگاه‌ها را باید به طور کامل دیجیتال کرد.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به طرح‌های زمینه‌های صنعتی نیز اظهار داشت: برنامه ریزی شده در 3 سال آینده 18 طرح دیجیتالی در زمینه‌های نفت و گاز و انرژی، 12 طرح در زمینه فلزات، 9 طرح در زمینه صنعت خودروسازی، 8 طرح در زمینه صنایع شیمیایی، 4 طرح در حوزه های معدن و زمین شناسی اجرا شود.

میرضیایف در پایان تاکید کرد: این مسایل در دست بررسی پایه مهم اقدامات ما در توسعه و بهبود زندگی مردم است. تمام روسای مناطق و حوزه‌ها باید این مورد را درک و جهان بینی خود را اصلاح و وظایف پر مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز