امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ArabGalo 7Kh 300x198 - توزیع و نصب 150 ترانس برق جدید در سطح شهرستان گنبدکاووس قبل از آغاز موج گرمای شدیدگنبدکاووس-ترکمن نیوز- رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس با اشاره ارزانی برق و فرهنگ ناصحیح مصرف آن در این شهرستان، گفت: متاسفانه با رسیدن فصل گرما مصرف برق در گنبدکاووس سه و نیم برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،  محمدعلی عرب‌گلو ، با اشاره به فرا رسیدن موعد گرما در شهرستان گنبدکاووس و نزدیک شدن به زمان اوج مصرف برق در این شهرستان، اظهار کرد: از هم اکنون باید تدابیر لازم را برای مدیریت مصرف برق در شهرستان به ویژه در ماه‌های گرم تابستان بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه مصرف برق در فصل گرما در شهرستان گنبدکاووس سه و نیم برابر می‌شود، افزود: مردم گنبدکاووس به دو دلیل ارزانی انرژی که به علت گرمسیر اعلام شدن گنبدکاووس صورت گرفته و همچنین به دلیل فرهنگ ناصحیح مصرف بالا در فصل گرم سال مصرف بسیار بالایی را تجربه می‌کنند.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه عمده مصرف برق در شهرستان گنبدکاووس در بخش خانگی و اداری و استفاده از لوازم سرمایشی است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه مردم و مسوولان این است که در سال جاری با همکاری و همیاری یکدیگر مصرف برق را در شهرستان کنترل و مدیریت کنیم.

عرب‌گلو از نصب پست فوق توزیع موسوم به جی آی اس چهار (GIS4) در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: 150 ترانس برق نیز با همت همکاران بنده در مکان‌های خاص شهرستان نصب شده است تا جریان برق در سطح شهرستان را قبل از آغاز موج گرمای شدید تابستانی تقویت کنیم.

*رشد بار در شهرستان گنبدکاووس بیشتر از سایر شهرستان‌های استان گلستان خواهد بود

وی با اشاره به این که پیش‌بینی ما این است که رشد بار در شهرستان گنبدکاووس بیشتر از سایر شهرستان‌های استان گلستان خواهد بود، ادامه داد: برخلاف بسیاری از شهرستان‌ها، در شهرستان گنبدکاووس سه پیک و دوره مصرف برق وجود دارد که عمده مصرف در این زمان‌ها رخ می‌دهد.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه سه پیک مصرف برق در گنبدکاووس، بعدازظهر، شب و نیمه شب است، تصریح کرد: بیشترین مصرف نیز در میان این سه پیک مصرف در ساعت‌های بعدازظهر است که امیدواریم با مدیریت مصرف، ما را در تابستان امسال با چالش جدی روبه‌رو نکند.

عرب‌گلو با توصیه به مردم شهرستان گنبدکاووس برای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف برق با اقدامات پیشگیرانه، گفت: مردم می‌توانند با نصب موتور کولر زیر سایه‌بان، استفاده تلفیقی از کولر و پنکه و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف بخش عمده‌ای از مصرف و هزینه ناشی از آن را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ادارات و نهادهای شهرستان با رعایت توصیه‌های شرکت توزیع نیروی برق توانسته‌اند مصرف برق خود را به خوبی مدیریت کنند، اضافه کرد به طور مثال یگان مستقل 60 زرهی سپاه گنبدکاووس که درخواست افزایش تاسیسات و ترانس‌های نصب شده برای افزایش 40 کیلو بایتی مصرف را داشتند با رعایت نکات توصیه شده نه تنها به این تاسیسات نیازی نداشتند بلکه با کاهش 10 کیلو بایتی مصرف نیز مواجه شدند.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه شرکت نئوپان گنبدکاووس نیز در سال گذشته به عنوان یکی از نهادهای موفق در کنترل و مدیریت مصرف برق معرفی شد، افزود: این شرکت با اجرای طرح تشویقی در سال گذشته بالغ بر 50 میلیون تومان نیز تخفیف از ما دریافت کرده است./فارس

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز