امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    42546

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:15 | ۰۴ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

teyyar majles 300x200 - تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشورایران-ترکمن نیوز-  عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان را قرائت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  به نقل خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 دی ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد

– تذکر قرجه طیار نماینده گنبد کاووس به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری در مناطق مرزی گنبد کاووس و همچنین وزیر ورزش و جوانان در خصوص عدم تخصیص منابع ورزشی به شهرستان گنبد کاووس

-تذکر نادر قاضی پور و علی نوبخت حقیقی نمایندگان ارومیه و تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر دادگستری در خصوص پیگیری و اعمال اشد مجازات برای سارقین نفت از خط لوله نفت در بوشهر.

– تذکر هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه به وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛ شرکت اگزوز خراسان، مشکلات و مسائل امنیتی برای شهرستان ایجاد کرده که به طور ویژه برای حل مسائل این شرکت باید ورود شود. همچنین به رئیس جمهور در رابطه با انتصابات در سازمان میراث فرهنگی که چرا این انتصابات بر حسب شایستگی نیست. همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فولاد خراسان که 60 درصد آن مربوط به صندوق عشایر و روستاییان بوده و اینکه چه سهمی برای کارگران شهرستان با توجه به آلایندگی و مصرف بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی ایجاد شده است و چقدر این شرکت در بحران و آبادانی این شهرستان تأثیر دارد؟ این درصد مشخص شود.

– تذکر محمد حسینی نماینده تفرش و آشتیان و مجتبی ذوالنوری واحمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص برخورد جدی با کارگردان سریال “بانوی عمارت” و مسئولان شبکه 3 به دلیل توهین به قوم خلج.

– تذکر رسول خضری نماینده پیشرانشهر و سردشت به رئیس جمهور در رابطه با تسهیل در تخصیص و پرداخت حق عملیاتی و جنگی مناطق محروم برابر ماده (12) برنامه ششم توسعه برای شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت.

– تذکر صدیف بدری و محمد فیضی زنگیر نمایندگان اردبیل، نمین، سرعین، نیر به رئیس جمهور درباره عدم اجرای قانون خدمات کشوری در خصوص همسان‌سازی و افزایش امتیازات فصل (10) مواد (71)، (66) و (65) کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.

– تذکررضا کریمی و محمد فیضی زنگیر نمایندگان اردبیل، نمین، سرعین، نیر به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت بلامانع کردن صادرات سیب زمینی برای رعایت حال کشاورزان اردبیل.

– تذکر داود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم اقدام فوری و قاطع برای جلوگیری از پیشروی قیمت خودرو و عمل خودروسازان به تعهدات خود در قبال ثبت‌نام کنندگان خودرو و خودداری از تحویل فوری قبل از عمل به تعهدات قبلی و پرداخت بدهی قطعه سازان و همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و کشور، ضرورت بهره‌مندی رانندگان تاکسی و وانت‌بار از بیمه تأمین اجتماعی و بالا بردن سقف تعهدات بیمه‌ای سخت و زیان آور شناخته شدن شغل رانندگی و نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات مورد نیاز این صنعت.

– تذکر علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب به وزیر بهداشت و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص اختصاص تسهیلات در پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان مرکزی.

– تذکر داود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضرورت نظارت و کنترل فوری و تعدیل قیمت گوشت قرمز و مرغ.

– نماینده احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر کشاورزی ؛ واگذاری اراضی غرب بندرعباس باعث ایجاد ابهاماتی در بین مردم و نارضایتی در بین جوانان و روستاهای همجوار شده است.

 

– تذکر نادر قاضی پور ، علیرضا محجوب و عزیز اکبریان نمایندگان ارومیه، تهران و کرج به رئیس جمهور و اعضای هیأت وزیران؛ در اجرای اقتصاد مقاومتی دستور فرمایید که از برگزاری جشنواره های تکراری و دادن جوایز دولتی جلوگیری صورت گیرد و هچنین تذکر به رئیس جمهور؛ در اجرای اقتصاد مقاومتی دستور فرمائید که از سفر های مدیران استانی به تهران برای امور غیر ضرور جلوگیری صورت گیرد و همچنین به رئیس جمهور و اعضای هیأت وزیران؛ در اجرای اقتصاد مقاومتی دستور فرمائید که از برگزاری مسابقات کشوری و ورزشی بین بانک ها، سازمان ها، ادارات و ارگان ها خارج از برنامه وزارت ورزش و جوانان جلوگیری شود.

– تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین داروهای مور نیاز بیماران صعب العلاج و سرطانی با ارز 4200 تومانی و هم چنین در مورد دریافت مبالغ غیر قانونی در داروخانه ها به عنوان حق نسخه پیچی با چه مجوزی صورت می گیرد و همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به وضعیت استخدامی ایثارگران در این وزارت و همچنین به وزیر کشور در خصوص تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت حوادث غیرمترقبه در استان اصفهان به منظور جلوگیری از فاعه فرونشست زمین در محدوده برخی ز مناطق استان اصفهان به دلیل رهاسازی پسماند فاضلاب در شاهین شهر و قنوان حواشی این شهر

– تذکر سیدفرید موسوی و فاطمه سعیدی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس جمهور؛ با توجه به بودجه 1000 میلیاردی شرکت های دولتی، چرا برنامه عملیاتی سالیانه و تنظیم بودجه سالانه آنها در هیات دولت به تصویب نمی رسد و نباید تنها به بودجه مالیاتی اکتفا کرد./

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز